رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با بی بی سی گفت اذعان غرب به مشروعیتش برای وی اهمیتی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در سخنانی اذعان کرد که اعتراف و یا عدم اعتراف کشور‌های غربی به مشروعیت وی برایش اهمیتی ندارد؛ چرا که او از جانب ملت بلاروس انتخاب شده است.

لوکاشنکو در مصاحبه با بی بی سی گفت: چرا برایم مهم باشد؟ برای من نظر اتحادیه اروپا اهمیتی ندارد.

او در ادامه گفت: من از جانب اتحادیه اروپا انتخاب نشدم. شما این را می‌دانید. ملت بلاروس مرا در مدت ربع قرن انتخاب کرده است. آنچه برایم مهم است، آن است که چگونه ملتم به من می‌نگرند.

او همچنین با اشاره به برخی ابهامات در خصوص انتخابات آمریکا خطاب به سران غربی گفت: بهتر است نگاه کنید آن‌ها چگونه با بایدن ارتباط دارند؛ آیا او مشروعیت دارد یا خیر؟ برای وی از طریق پست رأی دادند و آرا را به سطل زباله ریختند.

گفتنی است پیش از این نیز «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به سیاستمداران لهستانی درخصوص اظهاراتشان در چند روز اخیر علیه بلاروس هشدار داد و اعلام کرد سیاستمداران و مقامات ارشد ورشو (پایتخت لهستان) بی پروا تهدید به بستن مرز و بستن گذرگاه مرزی کوزنیکا می‌کنند، اما او پیشنهاد کرد قبل از این کار، لهستان به ارتباط خود با روسیه و قاره آسیا فکر کند.

طی چند هفته اخیر به دلیل هجوم مهاجران و پناهجویان به مرز لهستان، مقامات این کشور مرز را بر این آن‌ها بسته و بلاروس را مسئول این اتفاق دانستند، این اتفاق به حدی بزرگ شد که کشور‌های اروپایی و روسیه به آن ورود کرده و خواستار حل آن شدند. این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیزبه تازگی از وضعیت مرز میان بلاروس و روسیه به عنوان الگویی کامل از یک «جنگ رسانه‌ای» یاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
کلا نباید زیادی به نظر غربیا اهمیت داد
آخرین اخبار