به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۲ کتابخانه با عنوان طرح بخوانیم و ببخشیم در مهاباد افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیست و ششمین و بیست و هفتمین کتابخانه‌های خیری طرح بخوانیم و ببخشیم به نام‌های «ئاسۆ» و «ئامانج» بە دانش آموزان مدارس روستا‌های پایین دره و دهبکر اهدا شد با این امید کە آیندە سازان این سرزمین انسان‌هایی آگاە و کتابخوان تربیت شوند.

رحمانی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد موضوع آموزش و درس خواندن است، با توجه به این که کتاب مهم‌ترین ابزار این آموزش و به نوعی ستون آن است مقدمات خواندن آن توسط کودکان باید فراهم شود.

وی افزود: عادت دادن دانش‌آموزان به کتاب خواندن باعث پیشرفت تحصیلی و رشد علمی و افزایش دانش آن‌ها می‌شود و زمینه‌ی پویایی فکری آن‌ها را نیز فراهم می‌آورد.

بازیار مدیر کانون فکری کودکان ونوجوانان شماره یک مهاباد اظهار داشت: طرح «بخوانیم و ببخشیم» طرح خیری است که از آبان ماه سال۹۵ با همت مربیان مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهاباد کلید خورد و شروع بکار کرد و با همراهی خیرین بزرگوار تا کنون ادامه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هدف از این طرح ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی محروم است، به همین منظور در قالب این طرح یک قفسه کتابخانه و ۱۳۰ تا۱۵۰ جلد کتاب با موضوعات متنوع و در گروه‌های سنی نوجوان و نونهال و نونگاه به مدارس روستا‌های محروم اهدا می‌شود.

در این طرح تاکنون ۲۷ کتابخانە و بالغ بر ۴۵۰۰ جلد کتاب به مدارس مناطق محروم این شهرستان اهدا شده است.

این طرح خیری با حمایت و همکاری کانون پرورش فکری و ادارە آموزش و پرورش شهرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.