امام جمعه کرمان گفت: باید در کلاس‌های درسی که انسان‌ها را به سوی پویایی و حرکت وا می دارد، بسیج و عملکردش را تدریس کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در دیدار با هیئت رئیسه سپاه ثارالله استان کرمان درآستانه پنجم آذرماه سالروز تأسیس سازمان بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی ره، گفت: بسیج بذر بسیار طیّب و پاکی است که با درایت معمار عظیم الشان انقلاب کاشته شد و هرچه جلوتر می‌رویم، این بذر خودش را در عرصه‌های مختلف نمایان‌تر می‌کند.

او افزود: در استان کرمان با اتفاقاتی که طی ماه‌های گذشته رقم خورد، بسیجیان خدمات ارزشمندی ارائه کردند وانصافا آنچه که ما در میدان می‌بینیم، همه جهاد، خدمت و کار و تلاش برای انقلاب، نظام و مردم در راه ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: همجنسی و قرابت با شهید سردار سلیمانی تاثیر بسزایی دارد در اینکه سپاه در این روز‌ها در عرصه‌های مختلف فعالیت کند واین روحیه بسیجی آنان هم قابل تقدیر است.

او با اشاره به اینکه ویژگی‌های بسیج و بسیجی فراوان هستند، تصریح کرد: ۳ ویژگی برتر است که جنبه اصولی‌تر دارد و باعث تمایز بسیج از همه نیرو‌هایی که مدعی محبوبیت در بین مردم هستند، می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: اولین ویژگی جامعیت داشتن بسیج است، چراکه بسیج در ابعاد مختلف جامعیت دارد و این امر را در هیچ نیرویی نمی‌توان دید و فقط بسیج می‌تواند صراحتا بگوید از این ویژگی برخوردار است.

او بیان داشت: دومین ویژگی بسیج را می‌توان، داشتن اراده بسیجی عنوان کرد؛ زیرا اراده است که قابلیت انسان‌ها را بر ملا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: این اراده است که به کار زینت می‌دهد و غیرممکن‌ها را ممکن می‌سازد و لذا دیده ایم که بسیج در هر جا که ورود می‌کند موفق است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: بحث اراده ونیت بسیار مهم است که می‌توان انسان را به محور اراده ونیت فرد، تعریف کرد واین نیز در بسیج پر رنگ است.

دیدار هیئت رئیسه سپاه ثارالله استان کرمان با امام جمعه

امام جمعه کرمان تصریح کرد: امتیاز سوم بسیج هرم وفرماندهی بسیج است؛ چرا که بسیج متصل به عالم‌ترین وبصیرترین شخصیت جهان اسلام بعد از معصومین علیهم السلام، مقام معظم رهبری، جانشین بحق، ولی عصر عج بوده است.

او افزود: لذا اعتقاد، عمل و فکر در این امتیاز سوم جمع شده و وقتی یک نیرویی در هر زمانی جامع‌ترین وقوی‌ترین بوده وعالی رتبه‌ترین فرمانده را داشته باشد، حتما متمایز با سایر نیرو‌های دیگر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: بدون شک این روحیه بسیجی قابل افتخار بوده و باید در کلاس‌های درسی که انسان‌ها را به سوی پویایی و حرکت وامی دارد، بسیج و عملکردش را تدریس کرد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار با تبریک هفته بسیج گفت: طی هفته بسیج در سطح استان، سه هزار برنامه در دستور کار قرار گرفته است که ۷۶ برنامه آن محوری و اساسی است.

او افزود: اگر فرهنگ بسیج که فرهنگ عاشورا است در جبهه حاکم نبود، وضعیت ما این نبود و اعتقاد داریم نطفه بسیج در صدر اسلام به دست پیامبر در مدینه گذاشته شد.

سردار معروفی بیان کرد: بسیج امروز ما برگرفته از بسیج عاشورا و اباعبدالله علیه السلام است که انقلابی و غیر محاسبه گر است و اعتقاد داریم بسیج صرفا نیروی نظامی نیست؛ بلکه فرهنگ، ایده و آرمان است و مقام معظم رهبری فرموند بسیج بن بست شکن است که این مهم به  عاشورا بر می‌گردد.

او با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی خروجی بسیج است، تصریح کرد: بسیج را مکتبی می‌بینم؛ چون عاشورایی است و بسیج سپر بلای مردم و خانه انقلاب است .

سردار معروفی فرماندار سپاه ثارالله  استان در دیدار با امام جمعه کرمان

سردار معروفی افزود: بسیج ماموریت ذاتی دارد و در ماموریت غیر ذاتی خود اولین نیرویی است که در عرصه‌های مختلف بحران‌ها و بلایای طبیعی مسائل فرهنگی و ... حضور دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اعتقاد داریم باید بسیج ملجا و تکیه گاه مردم باشد، افزود: با راه اندازی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام اولویت‌های استان را در نظر گرفته ایم که تامین آب شرب و کشاورزی، توجه به مسائل بهداشتی، ایجاد اشتغال، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، ارائه خدمات اجتماعی و توجه به مسائل فرهنگی از جمله آن اولویت هاست.

سردار معروفی با تأکید بر ضرورت برگزاری یادواره خانگی شهدای استان عنوان کرد: شهدا در برخی از خانواده‌ها غریب هستند.

او در خصوص خدمات یک ساله بسیج استان گفت: سه هزار و دویست گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، برای هزار گروه جهادی مجوز صادر شده است.

او تصریح  کرد:  فعال سازی ۲۳۸ صندوق قرض الحسنه در یک سال گذشته، تاسیس ۳۹ تعاونی اشتغال زا، توزیع ۵۲۰ هزار بسته در چند نوبت، ساخت ۱۸۰۰ باب مسکن، تعمیر و تکمیل برای محرومان و مددجویان، احیا و لایه روبی ۸۰ قنات آب در سطح استان، احداث و تکمیل ۶۴ حسینیه شهدا وگلزار، ایجاد ۱۵ کارگاه اشتغال زایی، احداث ۲ هزار سرویس بهداشتی، ۸ خانه عالم،  ۱۲ سوله ورزشی در استان و ... از دیگر خدمات انجام شده به همت این نهاد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار