معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : ۵۲ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : هم اکنون واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، برکت و اسپایکوژن در استان کرمانشاه درحال تزریق بوده و هیچ مشکلی برای تأمین واکسن کرونا در استان وجود ندارد.

او با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان استان کرمانشاه، گفت : تاکنون ۸۷ درصد دانش آموزان نوبت اول و ۵۲ درصد دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ سال نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: با توجه به بازگشایی مدارس متوسطه اول و دوم در استان کرمانشاه آموزش و پرورش استان و بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با توجه به تقسیم بندی صورت گرفته مناطق شهری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

شاه‌آبادی افزود: مادران باردار از ماه چهارم به بعد تا یک هفته قبل از زایمان و پس از گذشت ۱۴ روز پس از زایمان می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، گفت: تاکنون دستورالعمل واکسیناسیون کرونا افراد زیر ۱۲ سال به دانشگاه علوم پزشکی ارسال نشده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: واکسیناسیون کرونا به ایجاد ایمنی جمعی و کنترل ویروس کرونا کمک کرده، اما تزریق واکسن به معنای رعایت نکردن دستورالعمل‌های نیست و استفاده از ماسک باید توسط مردم جدی تلقی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.