مدیرنظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۲۶ واحد تولیدی ماسک از ابتدای شیوع کرونا در استان راه‌اندازی شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شیرزادیان مدیرنظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۲۶ واحد تولیدی ماسک از ابتدای شیوع کرونا در استان راه‌اندازی شد و با برطرف شدن مشکل کمبود ماسک، هم‌اکنون ۶ واحد از آن‌ها با اخذ پروانه دایم مشغول فعالیت هستند و روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند.

او گفت : در این کارگاه‌ها روزانه ۱۵ هزار لباس حفاظتی (گان) مورد نیاز مراکز درمانی استان تولید می‌شود، شیلد محافظ صورت، دستکش، عینک‌های حفاظتی و مواد ضدعفونی کننده از دیگر تولیدات این واحد‌ها است.

او افزود: در همه گیری کرونا یکی از استان‌هایی بودیم که بیشترین تجهیزات پیشرفته را از جمله سه دستگاه رادیو تراپی به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان وارد استان کردیم.

مدیرنظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: یکی دیگر از پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی که در این ایام به استان اختصاص پیدا کرد دستگاه «پت اسکن» بود که با دقت بسیار بالا برای تشخیص سرطان از آن استفاده می‌شود و ۲ دستگاه از آن وارد کشور شده که یکی از آن‌ها به استان اصفهان و دیگری به کرمانشاه تحویل داده شد.

او ادامه داد: در ایام اپیدمی کرونا هفت دستگاه سیتی اسکن و ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز برای استان خریداری شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

شیرزادیان گفت: در این ایام ۱۰۰ دستگاه تخت آی سی یو به تخت‌های بیمارستانی استان کرمانشاه اضافه شد و هم اکنون ۴۰۰ تخت ویژه در استان وجود دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.