رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: طرح شتابگر ملی به توسعه علمی کشور در بخش‌های مختلف از جمله پزشکی و صنعتی کمک بسیاری خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور صبح سه شنبه در بازدید مرکز شتابگر ملی قزوین اظهار کرد: طرح چشمه نور از بزرگترین پروژه‌های دانش محور علمی و تحقیقاتی منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: این طرح پس از راه اندازی به مرکزی برای استقرار پژوهشگران کشور تبدیل خواهد شد تا شاهد توسعه علمی کشور در حوزه‌هایی همچون پزشکی و صنعتی باشیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در طرح شتابگر ملی تشعشعات هسته‌ای با کاربرد‌های علمی متعدد برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی، علمی و اکتشافات توسط دانشمندان کشورمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه  از طرح چشمه نور ایران در قزوین بازدید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این طرح از بزرگترین پروژه های دانش محور علمی و تحقیقاتی منطقه به شمار می رود اضافه کرد : پس از راه اندازی  این طرح، مرکز استقرار پژوهشگران مختلف شده و به توسعه علمی کشور در بخش های مختلف از جمله پزشکی و صنعتی کمک  زیادی خواهد کرد .

در طرح چشمه نور ایران (شتابگرملی) ، تشعشات مختلف هسته ای که دارای کاربردهای علمی متعدد هستند برای انجام طرح های تحقیقاتی ،علمی و اکتشافات توسط دانشمندان و متخصصان در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

گفتنی است محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی صبح سه شنبه وارد قزوین شد.

اتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.