رییس سازمان انرژی اتمی در قزوین گفت: چشمه نور یا شتابگر ملی پس از تحقق و بهره برداری محل اشتغال هزاران دانشمند می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاح ساختمان مجموعه آزمایشگاهی طرح چشمه نور ایران گفت: هزاران دانشمند پس از راه اندازی چشمه نور در این مکان اشتغال پیدا می‌کنند و این طرح به یک شهر علمی تبدیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: چشمه نور پروژه بسیار ارزشمندی است که در صورت تحقق بدون شک یک بزرگ زرینی در تارک تاریخ علمی کشور خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این طرح نیازمند هزاران میلیارد تومان اعتبار است، اما کار مربوط به آن سالهاست شروع شده و طراحی مفهومی و پایه‌ای آن انجام شده و امیدواریم شاهد راه اندازی این طرح در زمان پیش بینی شده باشیم.

وی با اشاره به اجرای این طرح بزرگ علمی تحقیقاتی در قزوین، افزود: این استان در چهارراه ارتباطی کشور واقع شده و به مرکز کشور دسترسی آسانی دارد و این طرح می‌تواند جمع زیادی از دانشمندان کشور را به خود جذب کند.

معاون رییس جمهوری گفت: سازمان انرژی اتمی خود را مکلف به کمک به پیشبرد این پروژه می‌داند.

صالحی افزود: ملت ما نشان داده هر آنچه اراده کند به آن دست خواهد یافت حتی اگر دشمنان همه توان خود را برای مانع شدن به کار بگیرند.

وی یاد و خاطره شهدای صنعت هسته‌ای کشور را گرامی داشت و افزود: غنی سازی ۲۰ درصدی در حالی که غربی‌ها برای دادن آن به ما بهانه می‌آوردند نماد تحقق اراده ملی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار