مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش ۱۳۰ هزار تنی ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : صنایع تبدیلی استان در بخش کشاورزی به سه دسته واحد‌های فرآوری، بسته بندی و نگهداری تقسیم می‌شوند که از ابتدای امسال تاکنون با افتتاح ۱۶ طرح صنایع تبدیلی در بخش‌های فرآوری و بسته بندی ۱۳۰ هزار تن به ظرفیت این واحد‌ها اضافه شده است.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه‌های افتتاحی امسال در حوزه صنایع تبدیلی به راه اندازی یک واحد خوراک دام و طیور اختصاص دارد، گفت : این واحد صنایع تبدیلی ۲۴ هزار تن ظرفیت داشته و مجهز به تکنولوژی روز است و تمامی کار‌ها در این واحد بدون دخالت دست انجام می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: واحد‌های فرآوری نخود، میوه خشک و... از جمله واحد‌های فرآوری هستند که امسال در استان راه اندازی شده اند.

کریمی افزود: از ابتدای امسال سه سردخانه با مجموع ظرفیت ۱۵ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه شده است.

او مجموع ظرفیت واحد‌های فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی استان که تاکنون از دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن مجوز گرفته اند را در استان کرمانشاه ۵.۳ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه میزان تولیدات سالانه بخش کشاورزی استان حدود ۵.۱ میلیون تن است، لذا ۲۰۰ هزار تن بیش از تولیدات استان ظرفیت ذخیره‌سازی، بسته‌بندی و فرآوری داریم.

کریمی ادامه داد: هرچند ظرفیت واحد‌های فرآوری، ذخیره سازی و بسته بندی استان بیش از تولیدات سالانه استان است، اما هنوز هم برخی از تولیدات خام فروشی می‌شوند و نیاز به واحد‌های فرآوری بیشتری در استان احساس می‌شود.

او با اشاره به آمار بالای خام فروشی سیب زمینی، گندم، جو و دیگر محصولات کشاورزی در استان، گفت: در حوزه فرآوری در این زیربخش‌ها نیاز به سرمایه گذاری داریم.

کریمی اشاره‌ای هم به وجود ۲۷۰ پرونده با نیاز تسهیلاتی ۱۲۰۰ میلیارد تومان در بانک‌های استان داشت و گفت: این پرونده‌ها منتظر دریافت تسهیلات برای سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی هستند .

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.