مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت انار گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۴ هزار تن انار از باغات استان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مزله، پیرمیکایل، بومی، ملس محلی، شیرین، ترش، کارالی، شاروانی و قم را از ارقام انار تولیدی در استان عنوان کرد و گفت : ۹۲۵ هکتار از باغات استان به کشت انار اختصاص دارد و شهرستان پاوه با ۶۶۷ هکتار دارای بیشترین سطح زیر کشت است.

او گفت: زمان برداشت انار بسته به نوع منطقه، ارتفاع از سطح دریا و ارقام زودرس و دیررس متفاوت است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه امسال بدلیل خشکسالی افزایش تولید نخواهیم داشت افزود: کم آبی تاثیری مستقیم بر روی میزان عملکرد و تولید دارد و باعث کاهش مقاومت درختان به نور خورشید، سوختن و قهوه‌ای شدن پوست انار، قهوه‌ای شدن دانه‌های میوه و کاهش سود اقتصادی آن می‌شود.

احمدی به برپایی جشن انار اشاره کرد و افزود: هر ساله جشن انار در شهرستان پاوه با حضور نمایندگان سازمان جهادکشاورزی، افراد بومی و محلی و گردشگران برپا می‌شد و در صورت موافقت ستاد کرونا امسال این جشن آبان ماه برگزار می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.