لزوم گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر گسترش فرهنگ اقامه نماز، گفت: باید با عمل خود دعوت کننده مردم به نماز باشیم که ارائه الگوی عملی باعث پذیرش دیگران خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان  در نخستین همایش نماز سپاه سلمان استان با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دشمن و شبیخون فرهنگی، بر اهمیت توجه به امور زیربنایی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات نماز مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین کار در عرصه فرهنگی است.

وی بیان کرد: در صورت قبولی نماز بر سایر اعمال هم رسیدگی می‌شود، اما اگر نماز رد شد سایر اعمال نیز چشمگیر نخواهد بود، زیرا پایه و اساس کار خراب بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نماز ستون و خیمه دین است و اگر جامعه‌ای بخواهد اسلامی باشد نشانه آن برپایی نماز است.

نماینده مقام معم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: نماز نردبان عروج است و هر رشدی با برپایی نماز میسر خواهد بود که باید به جایگاه و اهمیت نماز توجه ویژه داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تلاش برای گسترش فرهنگ اقامه نماز آن هم با رعایت آداب آن شد و افزود: نماز بدون حضور قلب موثر نیست و مانع انجام منکر نخواهد بود و باید در حین اقامه این فریضه واجب به مفاهیم توجه داشته و احساس کنیم که با خداوند حرف می‌زنیم و خضوع و خشوع را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پرداختن به امور معرفتی و محتوایی برای نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم است، زیرا در صورت دانستن و آگاهی لازم خود فرد مشتاق نماز خواندن خواهد بود.

وی با تاکید بر بیان تجربیات افراد موفق در عرصه نماز برای سایر افراد ادامه داد: باید برای مردمی کردن اینگونه فعالیت‌ها تلاش کرده و مراسم ویژه آن نیز به صورت مردمی برگزار شود که در این صورت عامل گسترش کار خواهد بود.

محامی خاطر نشان کرد: باید با عمل خود دعوت کننده مردم به نماز باشیم که ارائه الگوی عملی باعث پذیرش دیگران خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار