نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: طبق آیات قرآن نماز نشانه ایمان و به تعبیری تیتر پرونده عمل مومن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نخستین همایش نماز سپاه سلمان استان با اشاره به برنامه‌ریزی ویژه دشمن و شبیخون فرهنگی، بر اهمیت توجه بر امور زیربنایی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات، نماز مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین کار در عرصه فرهنگی است.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: طبق آیات قرآن کریم نماز نشانه ایمان و تیتر پرونده عمل مومن است چرا که در صورت قبولی نماز بر سایر اعمال هم رسیدگی می‌شود، اما اگر نماز رد شد سایر اعمال نیز چشمگیر نخواهد بود، زیرا پایه و اساس کار خراب بوده است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: نماز ستون و خیمه دین است و اگر جامعه‌ای بخواهد اسلامی باشد نشانه آن برپایی نماز است.

محامی ادامه داد: نماز نردبان عروج است و هر رشدی با برپایی نماز میسر خواهد بود که باید به جایگاه و اهمیت نماز توجه ویژه داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان خواستار تلاش برای گسترش فرهنگ اقامه نماز آن هم با رعایت آداب آن شد و اظهار داشت: نماز بدون حضور قلب موثر نیست و مانع انجام منکر نخواهد بود و باید در حین اقامه این فریضه واجب به مفاهیم توجه داشته و احساس کنیم که با خداوند حرف می‌زنیم و خضوع و خشوع را رعایت کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی تاکید کرد: پرداختن به امور معرفتی و محتوایی برای نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم است، زیرا در صورت دانستن و آگاهی لازم، خود فرد مشتاق نماز خواندن خواهد بود.

این استاد تفسیر قرآن کریم خواستار برنامه‌ریزی برای بیان تجربیات افراد موفق در عرصه نماز برای سایر افراد شد و خاطرنشان کرد: باید برای مردمی کردن این گونه فعالیت‌ها تلاش کرده و این مراسم‌ها به صورت مردمی برگزار شود که در این صورت عامل گسترش کار خواهد بود. باید با عمل خود دعوت کننده مردم به نماز باشیم که ارائه الگوی عملی باعث پذیرش دیگران خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار