مهم‌ترین حوادث ۲۲ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۲ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۲۰ کیلو تریاک از کف کامیون

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۲۰ کیلو تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات ماموران پلیس لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، با اقدامات فنی و تخصصی از عبور یک دستگاه کامیون حامل تریاک در محور‌های مواصلاتی مطلع شدند.

او افزود: ماموران با کنترل محور هرمزگان-لارستان کامیون مذکور را شناسایی و در اقدامی ضربتی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۲۲۰ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کف خودرو جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

گاز گرفتگی درشیراز منجر به مرگ ۳ نفر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن موجب مرگ ۳ نفر از اعضای یک خانواده شد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گازگرفتگی منجر به فوت در یک مجتمع مسکونی در یکی از محلات این شهرستان، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند اعضای یک خانواده ۳ نفره در سالن پذیرایی خواب بوده‌اند که به دلیل استنشاق گاز مونوکسید کربن فوت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجساد متوفیان تحویل عوامل امدادی شد، توصیه کرد: شهروندان باید موارد هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی را جدی بگیرند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

ناکامی قاچاقچی سوخت در انتقال ۳۲ هزار لیتر گازوئیل

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: مأموران انتظامی در راستای طرح پیشگیری از قاچاق سوخت و منابع ملی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "لارستان-بندر عباس" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی از مدارک و بارنامه مشخص شد کامیون مذکور حامل ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ امجدی با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با پدیده شوم قاچاق کالا، سوخت و سرمایه‌های ملی، بیان کرد: پدیده قاچاق یکی از عوامل اصلی ضربه به اقتصاد کشور می‌باشد؛ از این رو مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

۱۰۹ راس گوسفند قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی مهر از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل ۱۰۹ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی اظهار داشت: مأموران انتظامی مهر حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور مواصلاتی این شهرستان در یک عملیات به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون‌ها، ۱۰۹ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و هر ۲ راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف ۶ هزار کیلوگرم بادام هندی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: با تلاش مأموران یگان امداد این فرماندهی ۶ هزار کیلوگرم بادام هندی قاچاق کشف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهارداشت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز روز گذشته مأموران یگان امداد ممسنی در محور "کوه چنار-نورآباد" به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او بیان کرد: در بازرسی صورت گرفته از این خودرو ۶ هزار کیلوگرم بادام هندی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

واژگونی پژو با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پژو ۴۰۵ در محور "لامرد-مهر" یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی بیان کرد: شب گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور "لامرد-مهر" به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان بیان کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.

سارقان درون خودرو با ۲۵ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقان درون خودرو و کشف ۲۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران کلانتری "۲۴ ابوذر" شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و به کلانتری دلالت دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت درون خودرو اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط و باند خودرو، باتری و سایر ملزومات کشف شد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید جدا اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز کنند.

دستگیری مادر و فرزند سارق در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: با دستگیری مادر و فرزند یک سواری پژو پارس دارای سابقه سرقت از بروجرد حامل ۱۶ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی اعلام مرفوک استان مبنی بر ورود یک سواری پژو پاس دارای سابقه سرقت از "بروجرد" از توابع لرستان و متواری شدن به سمت شهرستان داراب، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های فنی مشخص شد سارقان که مادری ۳۸ ساله به همراه فرزند ۱۵ ساله هستند با همدستی دو نفر دیگر اقدام به سرقت دو دستگاه پژو ۴۰۵ در شهرستان داراب کرده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب  بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال ارتکاب هرگونه عمل مجرمانه از سوی سرنشینان خودرو سریعا طرح مهار اجرا و ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسویس موفق شدند مادر و فرزند سارق در روستای "قلعه نو" شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک سواری پژو پارس دارای سابقه سرقت از بروجرد که حامل ۱۶ کیلو تریاک بود نیز توقیف شد، عنوان داشت: در این زمینه ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ که توسط همین سارقان مورد سرقت قرار گرفته بود در یکی از محلات این شهرستان نیز به صورت بلاصاحب کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مادر و فرزند برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری دو همدست دیگر سارقان با جدیت ادامه دارد.

دپو کالای قاچاق در کوه چنار لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از کشف انواع البسه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمّدی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپو کالای قاچاق در منزلی در یکی از محلات "کوه چنار"، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار ادامه داد: در بازرسی از محل دپو ۲۲۴ ثوب انواع پوشاک، ۵۹۲ عدد انواع کلاه، ۴۵۵ عدد کابل شارژ موبایل و ۳۱ جفت انواع بوت زنانه خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۹۱۸ قطعه مرغ زنده قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۹۱۸ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز حمل خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه آسپاس اقلید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۹۱۸ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سبر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش مرغ‌های مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری ۱۱ خرده فروش و کشف ۳۸ کیلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۱۱ خرده فروش در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و کشف بیش از ۳۸ کیلو مواد مخدر طی یک هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان آباده طی یک هفته گذشته تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در این بازرسی‌ها ۳۸ کیلو و ۶۹۵ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۱ خرده فروش را نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

رئیس پلیس شهرستان آباده تصریح کرد: در این طرح با هماهنگی مراجع قضایی ۳ مغازه به علت فروش و توزیع مواد مخدر پلمب و ۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال شد.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه برخورد جدی با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مستمر و قاطعانه خواهد بود، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار ماموران قرار دهند.

اختلاف زن و شوهری در جهرم با قتل خاتمه یافت

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از معرفی مردی ۶۴ ساله که به علت اختلافات خانوادگی زنش را به قتل رسانده بود به کلانتری ۱۲ مطهری خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجوویی بیان کرد: در پی مراجعه مردی ۶۴ ساله به کلانتری ۱۲ مطهری مبنی بر قتل همسر خود با چاقو در یکی از مناطق مسکونی، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس با بررسی صحنه جرم و انجام تحقیقات میدانی دریافتند این زن توسط شوهرش با ضربات چاقو در اتاقکی در منزل که مشغول خیاطی بوده مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به علت شدت جراحات وارده قبل از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به قتل همسر خود به دلیل اختلاف خانوادگی اقرار کرد، گفت: قاتل پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار