مهم‌ترین حوادث ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلیس داراب ۱۰۵ کیلو گرم حشیش کشف کرد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان داراب ۱۰۵ کیلوگرم حشیش در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: روز گذشته مأموران انتظامی پاسگاه "پاسخن" شهرستان "داراب" حین گشت زنی در محور "بندرعباس-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، عنوان داشت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پژو را در محور‌های خاکی توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۵ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی به ۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین مظنون و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۴ هزار و ۵۵۶ عدد انواع نوشیدنی خارجی، ۴ هزار و ۴۴۰ عدد انواع لوازم جانبی موبایل، ۳ هزار و ۳۳۶ عدد فندک، ۲۶۵ ثوب پیراهن و ۱۱ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در این رابطه ۸ نفر دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

کامیون حامل ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق توقیف شد

فرمانده انتظامی خنج گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ محمد بردبار اظهار داشت: ماموران انتظامی خنج در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه به فرمان پلیس متواری شد.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی کامیون را توقیف کنند، تصریح کرد: در بررسی اولیه از این خودرو مشخص شد که حامل ۱۰۷ راس گوسفند قاچاق  است و راننده قصد انتقال آن‌ها را به استان‌های مرزی دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه را ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری جاعلان اسناد و کشف ۲۷ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان گفت: با دستگیری ۲ جاعل حرفه‌ای اسناد و مدارک، ۲۷ میلیبارد ریال کالای قاچاق از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی دریافت اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر جعل اسناد و مدارک خودرو توسط دو نفر در یکی از محلات شهرستان لارستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی لارستان با انجام اقدامات فنی و تخصصی، جاعلان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۲ دستگاه سواری تویوتا کمری و آئودی ۶ سیلندر قاچاق با شماره شاسی مخدوش و پلاک جعلی، ۲۵ عدد پایه ساخت مهر به همراه ژلاتین مربوطه، قولنامه‌های املاک صوری و جعلی و قرارداد‌های سفید امضا، مهر شرکت‌های آسمان و پرواز و تعداد زیادی پلاک جعلی خودرو و موتورسیکلت، اوراق جعلی مربوط به ادارات دولتی، چند فقره شناسنامه و کارت ملی جعلی، کاغذ‌های مخصوص جعل کارت ملی و مدارک تحصیلی، یک دستگاه گنج یاب، ۶۵۰ هزار تومان اسکناس جعلی و تعدادی مهر‌های برجسته جعلی اسناد رسمی کشف شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال و خودرو‌های قاچاق کشف شده ۲۷ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمان ۳۷ و ۴۱ ساله پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی ضمن تقدیر از اعتماد و همکاری مردم با پلیس، بیان داشت: با افراد متخلف و ناامن کنندگان جامعه برخورد قاطع صورت می‌گیرد و از عموم شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک گزارش آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف ۲ هزارلیتر گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت از کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط ماموران انتظامی پاسگاه خسویه خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "خسویه" زرین‌دشت حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

منهدم شدن باند سارقان منزل و مغازه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل و مغازه با ۲۷ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیانر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه با شیوه و شگرد‌های مشابه در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری قرائن و شواهد موجود، مشخصاتی کلی از سارقان و شیوه و شگرد‌ها آن‌ها بدست آورده و به منظور پیشگیری از سرقت‌های مشابه و دستگیری هر چه سریعتر سارقان با همکاری دوایر تجسس کلانتری ها، واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی یک باند ۳ نفره سارقان منزل و مغازه را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی یک عملیات منسجم آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۷ فقره سرقت منزل و مغازه اعتراف و روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پراید مسروقه در فسا کشف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید مسروقه ساعاتی پس از سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت پراید در شهرک "پرواز" شهرستان فسا، بلافاصله دستورات پلیسی جهت شناسایی عامل سرقت و کشف خودرو مسروقه به تمامی یگان‌های انتظامی ابلاغ شد.

او افزود: ماموران انتظامی با گشت‌زنی هدفمند در نقاط مختلف شهرستان و ناامن کردن محیط برای سارقان، موفق شدند خودرو مسروقه را ساعاتی پس از سرقت در یکی از خیابان‌های شهر به صورت بلاصاحب کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه تحقیقات جهت شناسایی سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است، خاطر نشان کرد: بالا بردن امنیت خودرو‌ها با نصب لوازم و تجهیزات ایمنی و بازدارنده مانند سوییچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان موجب سلب فرصت از سارقان و پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه می‌شود.

کشف قاچاق ۳ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکرد.

سرهنگ محمّدی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۲ دستگاه لیزر پوست و مو و یک دستگاه پزشکی پوست به همراه کلیه متعلقات آن کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دپو سیگار قاچاق در ممسنی لو رفت

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۶۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: ماموران انتظامی "ممسنی" با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سیگار قاچاق در منزلی واقع در یکی از محلات این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۶۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

دو کشته و یک مصدوم در تصادف داراب

هادی کشاورز مسؤل مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان داراب گفت: با اعلام برخورد کامیون بنز و وانت نیسان بلافاصله دو دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: پس از ارزیابی اولیه مشخص شد دو نفر از سرنشینان بدلیل شدت آسیب وارده، در دم جان باختند.

کشاورز اضافه کرد: یک مصدوم این حادثه پس از انجام عملیات رهاسازی و اقدامات درمانی لازم، برای دریافت خدمات درمانی تکمیلی به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، داراب منتقل شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار