مهم‌ترین حوادث ۱۷ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه هفدهم آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قلع و قمع ۲۰۰ میلیارد از اراضی ملی در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی استان فارس از اجرای طرح قلع و قمع ۳۰ هزار متر از کاربری‌های غیرمجاز در اراضی ملی شهرستان "اوز" به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در پی مراجعه نماینده امور اراضی ملی مبنی بر تصرف غیرقانونی زمین‌های دولتی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: پس از دستور مقام قضائی ماموران انتظامی شهرستان "اوز" به همراه نمایندگان اراضی ملی، شورای تامین و روسای ادارات برق، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به محل اعزام و نسبت به اجرای طرح قلع و قمع کاربری‌های غیر مجاز اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این طرح ۳۰ هزار متر از اراضی ملی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود تخریب شد، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری افراد سودجو ادامه دارد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

تعقیب و گریز پلیس و کشف ۳۸۰ کیلو تریاک

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز، ۳۸۰ کیلو تریاک کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر و روانه زندان شد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: مأموران انتظامی "نی‌ریز" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و‌گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو پژو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۸۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و سوداگران مرگ گزارش‌های آن را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

ماینر‌های قاچاق درلارستان خاموش شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی اطلاع واصله مبنی بر نگهداری ماینر‌های قاچاق در منزل شهروندی در یکی از روستا‌های اطراف لارستان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق به همراه آلات و ادوات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ امجدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به خصوص فعالیت ماینر‌های غیرمجاز و قاچاق بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۶۶ کیلو تریاک در عملیات پلیس داراب و نی‌ریز

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در عملیات روز گذشته ماموران انتظامی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی داراب با همکاری کارکنان انتظامی "نی‌ریز" حین گشت زنی در محور مواصلاتی "بندرعباس-شیراز" به یک سواری پژو آردی مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: در بازرسی از این خودرو ۶۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

کشف خودرو‌های ۴۰ میلیاردی قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف ۳ دستگاه تویوتا قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از تردد ۳ دستگاه تویوتا لندکروزر قاچاق در شیراز مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او خاطر نشان کرد: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محله‌های "آرین و قدوسی غربی" اعزام و موفق شدند ۳ دستگاه تویوتا قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی که در خیابان در حال تردد بودند را توقیف و به مقر انتظامی دلالت دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و مالکان هر ۳ خودرو به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش خودرو‌های توقیف شده ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری ۴۳ خرده فروش مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از تشدید اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۴۳ خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: طرح پاکسازی مناطق آلوده با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با فروشندگان مواد مخدر طی یک ماه گذشته در شهرستان کازرون اجرایی شد.

او افزود: در این طرح ماموران انتظامی با شناسایی منازل خرده فروشان مواد مخدر در نقاط آلوده سطح شهرستان و طی چند عملیات منسجم و ضربتی ۴۳ خرده فروش را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۳ کیلو و ۲۱۲ گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر جزء اولویت‌های کاری مجموعه انتظامی این شهرستان می‌باشد، خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند پدید آورنده بعضی جرایم و آسیب‌های اجتماعی دیگر باشد، اعتیاد به مواد مخدر و خرید و فروش آن است.

کشف خودرو سرقتی در بختگان

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان از کشف یک سواری دوو مسروقه خبر داد.

سرهنگ احمد رحمانی بیان کرد: عوامل گشت پاسگاه انتظامی "روشن‌کوه" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو دوو که به صورت بلاصاحب در کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو مذکور سابقه سرقت از استان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان با بیان اینکه خودرو برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد، گفت: تلاش برای دستگییری سارق ادامه دارد.

دستگیری سارق ترانس برق حین سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری سارق ترانس برق حین سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در سطح شهرستان ممسنی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: شب گذشته اکیپ گشت پیشگیری از سرقت شهرستان ممسنی هنگام گشت زنی‌های هدفمند در حوزه استحفاظی، فردی که بالای تیر برق در حال سرقت ترانس بود را مشاهده و برای دستگیری وی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه سارق به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت وی تیراندازی و پای وی را مجروح کردند.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه متهم توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل و حال عمومی وی رضایت‌بخش است، عنوان داشت: در سوابق سارق ۱۲ فقره سرقت سیم و کابل برق و محموله جاده‌ای به چشم می‌خورد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست درصورت مواجه شدن با قطع برق مخصوصا در ساعات پایانی شب و یا مشاهده افراد مشکوک و ناشناس، موضوع را سریعا از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جاعلان پلاک در دام پلیس زرین‌دشت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از دستگیری دو نفر که اقدام به جعل سند و پلاک در این شهرستان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی زرین‌دشت با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند دو نفر در شهر دبیران در مغازه خود اقدام به جعل پلاک و سند موتورسیکلت می‌کنند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام و در یک اقدام غافلگیرانه موفق شدند در این خصوص ۲ نفر جاعل را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت تصریح کرد: در بازرسی از مغاز‌ه‌های متهمان ۵ عدد پلاک جعلی، ۶۷ عدد آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران، ۲۵ عدد ورق پلاک، ۴۷۰ عدد شماره‌های ۱ تا ۹ جهت نصب بر روی پلاک و یک عدد سند جعلی موتور سیکلت کشف شد.

سرهنگ صالحی‌فرد خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار