منابع مصری از نشست مشترک مقامات اطلاعاتی سوریه و عربستان در قاهره در حاشیه اجلاس مجمع اطلاعاتی عربی خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سما، منابع مصری اعلام کرد «حسام لوقا» رئیس اداره کل اطلاعات سوریه با «خالد الحمیدان» رئیس اطلاعات عربستان در حاشیه اجلاس مجمع اطلاعاتی عربی در قاهره یک نشست مشترک برگزار کردند.

این نشست که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بعد از جنگ سوریه برای اولین بار است که اتفاق افتاده در ۹ نوامبر برگزار شده و بر اساس آنچه رسانه‌های مصری توصیف کردند، این دیدار در سطح منطقه‌ای همانند نداشته است.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در این مجمع سخنرانی کرده و تعدادی از روسای سرویس‌های اطلاعاتی عربی در آن شرکت کردند و شرکت کنندگان پرونده‌های بسیاری را در منطقه و جهان مورد بحث و بررسی قرار دادند.

چندی پیش نیز سفر وزیرخارجه امارات به دمشق و دیدار او با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه سروصدای زیادی را به پا کرد. به تازگی بعد از گذشت ده سال از جنگ سوریه کشور‌های عربی برای ارتباط برقرار کردن با دمشق از یکدیگر سبقت می‌گیرند. آمریکا نیز که به دنبال منزوی کردن سوریه در جهان و علی الخصوص منطقه است این اتفاقات را برنتابیده و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سفر همتای اماراتی خود به سوریه ابراز نگرانی کرد.دیدار مقامات اطلاعاتی سوریه و عربستان در قاهره+ عکس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار