پایان جشنواره ملی شمس و مولانا با معرفی گروه‌های برتر موسیقی

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی بعد از ۳ روز فعالیت با معرفی گروه‌های برتر در بخش موسیقی در خوی، پایان یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با برگزاری در بخش موسیقی بعد از ۳روز، و با معرفی گروه‌های برتر و تجلیل از آنها، به کار خود پایان داد.

در روز پایانی این جشنواره ۴ گروه موسیقی سنتی از استان‌های خراسان رضوی، آذربابحان غربی و شرقی و استان یزد آثار خود را ارائه کردند.

در چهارمین  جشنواره ملی شمس و مولانا  در مدت ۳ روز ۱۴ اثر موسیقی برتر از ۹ استان کشور باهم رقابت کردند که در نهایت با رای هیئت داوران گروه بیدل از استان خراسان رضوی اول شد، گروه صوفیان از اصفهان در جایگاه دوم ایستاد و گروه‌های موسیقی راز از استان فارس و خیال از یزد مشترکا سوم شدند و نشان زرین و جوایز نقدی جشنواره را دریافت کردند.

همچنین هیات داوران در بخش نگاه ویژه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا از گروه موسیقی رودکی نوجوانان تبریز به عنوان گروه برتر، تجلیل کردند.

سجاد چهرآرا عضو هئیت مدیره تولیت شمس تبریزی در آئین اختتامیه این جشنواره از ثبت اولین دیدار شمس و مولانا در فهرست بزرگداشت‌های سازمان جهانی یونسکو خبر داد و گفت: ثبت این رویداد در هشتصدمین سالگرد ملاقات مولانا و شمس زمینه ساز پرتو بیشتر اندیشه این مفاخر ملی است.

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی به مدت ۳ روز با حضور گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی و علاقه مندانی به عرفان و ادب در شهرستان خوی برگزارشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.