طنین عرفان شمس و مولانا در چهارمین جشنواره ملی

چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در خوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن نصرالله پور سرپرست شهرداری خوی با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی در این شهرستان برگزار می‌شود،  گفت: برای برگزاری این جشنواره ملی ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آوازاصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

حسن نصرالله پور ادامه داد: این همایش به مدت ۲ روز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافته اند.

سرپرست شهرداری خوی اظهار کرد: با رای هیات داوران از مجموع ۵۶ اثر راه یافته به داوری ۱۴ اثر. موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی به عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود.

در شب نخست برگزاری این جشنواره  که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد هنرمندان سه استان اصفهان، سیستان و بلوچستان و لرستان آثار خود را ارایه   کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسداشت مفاخر ملی تصریح کرد: اندیشه شمس و مولانا رمز تفاهم و پیوند ملت های به یکدیگر است و شایسته است که این ظرفیت شگفت فرهنگی و معرفتی بیش از پیش باز شناسانده شود.

جعفرپور دبیر اجرایی این جشنواره هم .ویژگی مهم این دوره از جشنواره را استقلال خوب گروههای موسیقی محلی و سنتی از آن اعلام کرد.

داوری آثار این دوره از جشنواره ی شمس ومولانا را استادان عبدالحسین مختاباد ،ملیحه سعیدی و پویا سرایی بر عهده دارند.

این جشنواره بیست ام آبان با اهدای نشان زرین شمس به سه اثر برتر به پایان می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.