ارسال ۲۳۶ اثر موسیقی ایرانی به جشنواره ملی شمس و مولانا

سرپرست شهرداری خوی از ارسال ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آوازاصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا خبر داد.

حسن نصرالله پور سرپرست شهرداری خوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از ارسال ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آواز اصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا خبر داد.

وی با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی در این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: این همایش به مدت ۲ روز از ۱۸ آبان‌ماه با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر موسیقی به مرحله داوری بخش موسیقی این جشنواره راه یافته اند و با رای هیات داوران ۱۴ اثر موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی به عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود.

سرپرست شهرداری خوی بیان کرد: در این جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر، برگزیده می شوند و نشان زرین شمس و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: استادان برجسته موسیقی ایران استاد عبدالحسن مختاباد، ملیحه سعیدی و پویا سرایی داوری آثار این دوره از جشنواره را برعهده دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.