وزیر خارجه سابق آمریکا با تکرار گزافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی درباره ایران، از دولت بایدن خواست از ادغام ایران در جامعه جهانی جلوگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا با تکرار گزافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی درباره ایران با انتقاد از برنامه دولت جو بایدن برای پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای، از دولت کنونی این کشور خواست از ادغام ایران در جامعه جهانی جلوگیری کند.

مایک پمپئو که با نشریه صهیونیستی JNS گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: کاری که این دولت در قبال ایران انجام می‌دهد واقعاً خطرناک است. اگر دولت بایدن به برجام برگردد منابع و پول را در اختیار حکومتی قرار می‌دهد که اهدافش را به روشنی بیان کرده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین مدعی شد: ما نباید به این روش با ایران تعامل کنیم. نباید آن‌ها را تأمین مالی کنیم و از آن‌ها حمایت کنیم و دنبال این باشیم که این آدم‌ها را در فضای جهانی ادغام کنیم.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بین ایران، ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (روسیه، انگلیس، چین، آمریکا و فرانسه) و آلمان در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید. در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خروج یک طرفه واشنگتن از این توافق را اعلام کرد.

۳۰ خرداد ماه بود که ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد. اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز (پنجشنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که اگر آمریکا قصد بازگشت به برجام را دارد، باید در سیاست تحریم‌های ضد ایرانی خود بازنگری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۵ دی ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
از زمانی که ترامپ و پمپئو سر کار اومدند نفرت از آمریکا بطور تصاعدی بالا رفته چون ماهیت اصلی آمریکا برای امسال بنده روشن شد.
Iran (Islamic Republic of)
پرهیز
۱۲:۰۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
پیامبر و مسلمانان3سال زندگی سختی در شعب ابی طالب در حالی که مشرکین مسلمانان را در محاصره اقتصادی قرار داده بودند را تحمل کردند ولی تن به سازش ندادند این امتحان الهی است بدانیم و اگاه باشیم می گذرد (حکمت الهی) ولی هشدار به سازشگران روسیاهی وسرافکندگی است) ارجاع به تاریخ و عبرت گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
پرهنر
۱۱:۵۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
دوست دارم این ابوسفیان(پمپو)وزیر خارجه سابق امریکا را ترور کنم ولو جان خود را از دست بدهم .ای مسولین ایران هیچ وقت در برابر این شیاطین زمان کوتاه نیایید نترسیم خدا با ما است نگاه کنید به جنگ 33روزه حزب الله -جنگ وپیروزی حماس - پیروزی حزب الله یمن در برابر امریکا- اسراییل -عریستان و دول اروپایی
شما لشکریان بدر وحنین هستید در برابر مشرکین زمان حاضر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
امریکا تو سراشیبی سقوط و نابودیه مردیکه احمق حرف مفت نزن در آینده ای نزدیک ایالات متحده تبدیل به ایالتهای منفرده خواهد شد تو آشغال در امور بزرگترها نمیتونی مداخله کنی دادگاه جنایتهای جنگی شما را بزودی برگزار خواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
آمریکا تنها زمانی با ایران تعامل خواهد کرد که ایران مثل افغانستان و عراق به بی ثباتی برسه
آمریکایی ها اگر کوچکترین تردیدی در مسئله قدرت نظامی و اقتصادی ایران داشته باشند با ایران تعامل می کنند اما آنها می دونند که ایرانی ها استعدادهای زیادی دارند و ممکنه توافقات و تعامل ها باعث بشه یک قدرت نظامی و اقتصادی جهانی نوظهور در غرب آسیا بوجود بیاد که کنترل کردن اون کشور از این کشور تحریم شده سخت تر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
درست گفتن فقط جای دو کلمه رو اشتباهی بیان کردن
ایران نباید با آمریکا تعامل داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۰۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
می جنگیم میمیریم سازش نمی پذیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
زارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
خداوند لعنتت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
تو نمیخای ول کنی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
نقش پلیس بدش ثابت است چون تریپش! به پلیس خوب نمیاد. کلا همه سیاستهای شل کن سفت کن کشورها باید خروجی مفید برایشان داشته باشد مخصوصاً ایالات متحده که درپوستین حقوق بشر ودموکراسی ازهیچگونه ترفندی که موجب قدرتمندترشدنش میگردد غافل نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
پخپخوی عزیز هنوز از شکست خودتان درس عبرت نگرفته اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
آمریکا باید تو و اربابت ترامپ بعنوان جنایتکار جنگی تحویل یک دادگاه بین المللی بده تا ایران باهاش تعامل کنه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۷:۲۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
زمان مرگت نزدیکه سگ کثیف.انتقام خون شهید عزیز حاج قاسم به زودی به گور میفرسته تو و اون ترامپ بی شعور رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
مثل اینکه سر آمریکائیا رو سرشون سنگینی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
تموم شد!
خیلی تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
قاتل.انشاالله انتقام خو ن پاک سردار عزیزمان سلیمانی وابو مهدی مهندس را از تو خواهیم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
یکی به این مردک بگه توخفه شو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۴۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
پمپئو و ترامپ چرا هنوز زنده هستند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
این پمپئو دوباره ئو خورد
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۰۱:۵۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
سلام
پمپئو ، سردار سلیمانی ، انتقام ...
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۰۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
پمپگو تو تا یه پس گردنی و تو دهنی و یه اوردنگی محکم نخوری آدم نمی شی . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۲۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اولا از آمریکا ضمانت نخواهید که اگر ضمانت هم دهد ضمانتش کشکیست و بی اعتبار است در مودر قرار داد هسته ایی همچنان که قبلا تجربه اش کردید ثانیا توافق هسته ایی برجامی را با آمریکا و اروپا باید در دفتر محضر اسناد رسمی دادگاه سازمان ملل بین المللی لاجه و سازمان امنیت ملی جهانی نوشته و تنظیم و ثبت شود که چنانچه دولتی خواست زیرش بزند و قرارداد فی مابین را همچون دولت ترامپ ملعون خبیث تروریست قمارباز دروغگو قبولش نکند باید تبعات و خساراتش را باید بپذیرد و از نظر بین المللی هیچ دولتی هم که در آینده بر هر کشوری از طرفین قرارداد روی کار می آید حق برهم زدن قرارداد هسته ایی را نداشته باشد و اگر خواست برهم بزند و قبولش نکند باید دولتش تاوان بسیار سختی به طرف مقابل زیان دیده پرداخت کند و آن دولت باید از جامعه بین المللی تحریم های سختی شود و گناهکار محسوب شود و همه گزینه های جامعه جهانی برایش روی میز باشد در غیر این صورت قرارداد خشک خالی بدون ضمانت رسمی در دادگاه لاحه بین المللی و سازمان جهانی امنیت جهانی و سازمان ملل و سازمان جهانی هسته ایی فایده ایی ندارد و دولت بعدی آمریکا که بر سر کار آمد یک طرفه و ظالمانه زیرش می زند و بدون مجازات و پرداخت هزینه های مختلف سنگین و خسارات سنگین از قرارداد آب دوغ خیاری غیر معتبر جهانی خارج می شود بدون آنکه تبعاتش گریبان گیرش شود و بعد هم بیاید کشوری را که صادقانه قرارداد بسته با بی شرمی قلدرانه ظالمانه تحریم های همه جانبه کند این بت ظالمانه غیر منطقی غیر عقلانی غیر حقوق بشرانه ناعادلانه تبعیضگرانه نژادپرستانه کشور آمریکا باید شکسته شود توسط قوانین محکم بین المللی و از قوانین بین المللی باید تبعیت و تمکین کند اگر نه باید تاوان سختی پرداخت کند اگر اینچونین قراردادی تنظیم شود دیگر هیچ دولتی از هر کشور ابرقدرت جهانی نمی تواند از قرارداد فی مابین خارج شود و اگر شد با جامعه بین المللی جهانی طرف است و همه گزینه ها برایش روی میز می آید و حقش هم همین است بقول معروف قرارداد را باید معتبر و قانونی چهار مخ بندشکنید که آب از کرشو گوشه اش در نرود . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار