نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین ضمن تاکید بر ازسرگیری مذاکرات احیای برجام اعلام کرد هیچ جایگزین قابل قبولی برای آن وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در توییتی به گفتگوی تلفنی ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه با حسین امیر عبداللهیان، همتای ایرانی او در خصوص فوریت از سرگیری مذاکرات وین واکنش نشان داد.

او نوشت: ۲۰ روز دیگر مذاکرات وین بر سر احیای برجام از سر گرفته خواهند شد. این یک رویداد قابل توجه پس از یک وقفه طولانی (حدودا ۵.۵ ماه) خواهد بود. این باید یک اقدام موفقیت آمیز باشد. هیچ جایگزین قابل قبولی وجود ندارد.

مذاکرات غیرمستقیم در وین به منظور احیای توافق نامه هسته‌ای ایران منعقدشده در سال ۲۰۱۵ که ژوئن گذشته به علت انتخابات ریاست جمهوری ایران متوقف شده بود، قرار است ۲۹ نوامبر از سر گرفته شود.

گفتنی است که کشور‌های عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شامل ایران، روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه به علاوه آمریکا (که از این توافق خارج شد) شش دور مذاکره را در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۱ در وین در تلاش برای بازگرداندن توافق انجام دادند که آخرین دور آن در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال بوده است.

هفته گذشته، علی باقری کنی تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۲۹ نوامبر (۸ آذر) و در وین اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۵۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
روسیه می خواهد دوباره هسته ای نداشته باشیم.تا قدرت برتر باشد.می داند دوباره آمریکا تحریممان میکند
مارا در دور تسلسل باطل گیر انداخته .این روسیه بدتر از آمریکا است
آخرین اخبار