رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس بررسی الگو‌های پیش یابی و با توجه به ورود سامانه بارشی به استان از امروز، پنجشنبه افت دما شروع شده و تا ۹ درجه سانتی گراد کاهش دما پیش بینی می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها از اثرات فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی در روز‌های پنجشنبه و جمعه است.

وی با اشاره به گزارش‌های بارندگی از بیشتر نقاط استان بیان کرد: لازم است تا دستگاه‌های مسوول، آمادگی لازم را در برابر آبگرفتگی‌های احتمالی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را داشته باشند.

صابری با بیان اینکه تمرکز بارش‌ها در مناطق جنوبی استان است،  افزود: با توجه به کاهش محسوس و ۹ درجه‌ای دمای هوا لازم است تا رانندگان نیز در جاده‌ها از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو‌های خود اطمینان حاصل کنند.  

وی ادامه داد: پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و نیز توجه کشاورزان، دامداران و مرغداران به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی هم ضروری است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه با مثبت یک درجه سردترین شهر و خوی با مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.