بارش باران در نقاط مختلف آذربایجان غربی علاوه بر خوشحالی مردم، موجب آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد مشکل برای افراد پیاده و کندی تردد خودرو‌ها در مناطق مختلف استان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بارش باران پاییزی که از عصر دیروز در نقاط مختلف آذربایجان غربی آغاز شده، موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان در استان شده است.

پس از یک سال خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها که موجب نگرانی شدید مردم و مسئولان شده بود، نزول رحمت الهی کشاورزان و روستاییان را به سالی پرمحصول امیدوار کرد.

بارش شدید باران که با وزش ملایم باد نیز همراه بود همچنین غبار را از چهره آذربایجان غربی زدوده و شادابی و طراوات خاصی در نخستین هفته از دومین ماه از فصل پاییز به این استان بخشیده است اما در در بخی از شهرهای استان آبگرفتگی معابر را نیز در پی داشته است.

بارش باران که هم اکنون در سطح شهرستان ارومیه و اکثر شهرستان‌های آذربایجان غربی تداوم دارد و شدت این بارندگی و آب گرفتگی به حدی بود که در برخی از میدان‌ها و زیرگذر‌ها عابران به علت همراه نداشتن تجهیزات مناسب در عبور از این مکان‌ها دچار مشکل شدند.

ماموران شهرداری ارومیه در بخش‌های مختلف از بامداد امروز برای رفع آبگرفتگی معابر تلاش خود را آغاز کرده اند که این تلاش با توجه به شدت بارش، همچنان ادامه دارد.

کاهش  ۸۱ درصدی میزان بارندگی‌ها در آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت

یاسر اشتاد کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: ورود یک سامانه بارشی از شرق مدیترانه به آذربایجان غربی موجب بارش باران در این استان شده است.

وی ادامه داد: از عصر امروز از شدت بارندگی این سامانه بارشی کاسته خواهد شد اما بارندگی تا پایان هفته جاری به صورت متناوب ادامه خواهد یافت.

اشتاد گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در آذربایجان غربی با نزدیک به ۳۸ میلی متر در پیرانشهر و کمترین آن با ۵ و نیم میلی متر در سردشت گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: در شبانه روز گذشته میزان بارندگی در ارومیه نیز به ۲۳ میلی متر رسید.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال آبی جاری میزان بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت ۸۱ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

اشتاد به کاهش دمای هوای استان تا روز جمعه نیز اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با ۳ درجه و نقده با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و در همین مدت دمای هوا در ارومیه بین ۸ و ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.