کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه زود گذر هوای استان از فردا بارانی می‌شود و در سه روز احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

مهدی کریمی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: هوای استان از فردا چهارشنبه با ورود سامانه زود گذر بارانی می‌شود و این روند تا روز جمعه در استان ادامه خواهد داشت که در این بین، احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

وی افزود: وضعیت جوی استان تا اوایل وقت روز چهارشنبه آرام است و از آن روز، از شهر‌های نیمه شمالی بارش باران و برف شروع خواهد شد.

کریمی اضافه کرد: روز پنجشنبه در تمامی مناطق آذربایجان غربی شاهد بارش‌های مطلوب خواهیم بود و بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش شدید دما در استان بیان کرد: کاهش ۹ درجه‌ای دما طی روز‌های آتی برای استان پیش بینی می‌شود که لازم است شهروندان و روستاییان تمهیدات لازم را بکار گیرند.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته شهرستان تکاب با ۵ درجه سانتی گراد زیر صفر و پلدشت با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان گزارش شده اند.

کریمی ادامه داد در این مدت دمای هوا در ارومیه در گرمترین ساعات چهارده درجه بالای صفر و در سردترین ساعات صفر درجه گزارش شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.