مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: عبادت خصوصااقامه نماز یک نیاز درونی و فطری در انسان است و همه افراد در سطوح مختلف به این نیاز فطری واقفند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در چهارمین جلسه شورای اقامه نماز بهزیستی استان کرمان که به صورت وبیناری با اعضای شورای اقامه نماز برگزار شد ،گفت: از آنجا که عبادت وخصوصا اقامه نماز یک نیاز درونی وفطری در انسان است وهمه افراد در سطوح مختلف به این نیاز فطری واقفند، مسئولین در مجموعه بهزیستی تلاش کرده اند تا با فراهم آوردن سخت افزار‌ها و زیر ساخت‌های لازم، شرایط اقامه به موقع و پر شور نماز را در همه مراکز وساختمان‌های اداری بهزیستی در سطح استان فراهم آورند.

او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با مراکز فرهنگی مذهبی برای آموزش‌های دینی و مذهبی با زبان کودکانه و زبان بازی در مراکز شبه خانواده افزود: در کنار توجه به لزوم برپایی فریضه نماز بحث آموزش‌های مربوط به صحیح به جا آوردن این فریضه وفرهنگ سازی این مبحث مهم هم بایستی مورد توجه واهتمام باشد.

صادقی بیان داشت: برای آموزش فرزندان مقیم مراکز آماده همکاری با ستاد اقامه نماز برای برنامه ریزی برای طراحی وبرگزاری دوره‌های مناسب با این موضوع در سطح مراکز اقامتی و تحت نظارت در سطح استان هستیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب پور امام جمعه موقت و مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: اهتمام به اقامه خالصانه وبا توجه فریضه نماز، موجب ارتقاء سطح قدرت معنوی کارکنان و به دنبال آن قدرت مدیرت یک مدیر خواهد شد.

او افزود: نماز جدا از اثرات مثبت در حیطه مسائل فردی از بسیاری از معضلات اجتماعی نیز پیشگیری کرده وخود به خود زمینه ارتقاء سلامت و رفاه اجتماعی را فراهم می‌آورد لذا هرچه نماز در جامعه پررنگ‌تر شود کفه معضلات و آسیب‌های اجتماعی سبک‌تر می‌شود.

عربپور بر اولویت‌های نمازی دستگاه تاکید کرده و خواستار توسعه تلاش‌ها در حوزه نماز شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار