از امروز تا اواخر روز جمعه گذر موجی ناپایدار از جو منطقه در بعضی ساعات سبب بارش باران بویژه در نیمه شرقی استان کرمانشاه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش در ارتفاعات و گردنه‌های سردسیر به صورت برف نیز مشاهده خواهد شد.

او اظهار داشت: با خروج این موج از جو منطقه، دمای هوا در روز‌های شنبه و یکشنبه بطور محسوسی کاهش می‌یابد بطوریکه دمای شبانه در بیشتر نقاط استان به زیر صفر درجه خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه به کوهنوردانی که در روز‌های پایانی هفته قصد صعود به ارتفاعات را دارند توصیه کرد که با هوشیاری کافی راهی ارتفاعات شوند و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

دولتشاهی از کوهنوردان خواست که با توجه به وقوع رعد برق در روز‌های پایانی هفته در ارتفاعات و احتمال بروز خطر برای کوهنوردان در صورت امکان برنامه خود را به روزی دیگر موکل کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با میزان بارش از ابتدای مهرماه بیان داشت: در مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ میلیمتر به صورت میانگین باران در کرمانشاه باریده بود که این آمار امسال به ۱۳.۶ رسیده است.

او افزود: با این حال این میزان بارش نسبت به میزان نرمال سال‌های گذشته ۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل هواشناسی کرمانشاه شهرستان ثلاث باباجانی با ۱۷ میلیمتر بارش بیشتر میزان بارش روز‌های گذشته را به خود اختصاص می‌دهد و میزان بارش‌ها در شهر کرمانشاه ۷.۵ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.