نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با ابراز تاسف و گلایه از سکونت نداشتن افراد شاخص اهل بزمان در این بخش و مهاجرت آنان به شهر‌های بزرگتر گفت: سرمایه‌گذاری نیرو‌های بومی در این منطقه ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در دیدار هیاتی از مسوولان و معتمدان بخش بزمان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با تاکید بر امیدبخشی به جامعه بویژه جوانان خواستار معرفی ظرفیت‌های منطقه و برنامه‌ریزی برای استفاده از آن‌ها شد و اظهارداشت: برای موفقیت در پیگیری امور این منطقه اقدامات گذشته باید به صورت دقیق آسیب‌شناسی و مشکلات زیربنایی بررسی، اولویت‌بندی و دسته‌بندی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعد از این مرحله با برنامه‌ریزی دقیق و پرهیز از رفتار‌های احساسی، پیگیری‌های مستمر با طی مراحل اداری باید انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر نیز در این دیدار با اشاره به نبود توجه مناسب به بخش بزمان متناسب با ظرفیت‌های آن؛ خواستار توجه بیش از پیش نماینده، ولی فقیه در استان به این منطقه شد.

سجادی یکی از معتمدان منطقه بزمان در ادامه این نشست، گفت: مردم این بخش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به این انقلاب علاقه‌مند بودند.

وی به مواردی از جمله حضور رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید در ایرانشهر و بزمان، تقدیم شهدای متعدد، وجود ظرفیت‌های فراوان کشاورزی بویژه در منطقه سمسور؛ برخورداری از آب‌های زیرزمینی با دِبی ثابت، معادن متعدد، ظرفیت‌های گردشگری در کوه خضر و اسپیدژ، چشمه‌های آب گرم و قدمت تاریخی بزمان اشاره کرد و خواستار تسهیل برقراری ارتباط با مسوولان ارشد اجرایی سیستان و بلوچستان و تحقق خواسته مردم مبنی بر ارتقاء بخش بزمان به شهرستان شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.