نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: محور‌های تخصصی همایش‌ها و فعالیت‌های مرتبط در دانشگاه‌ها باید نسبت مستقیمی با نیاز‌های جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام والمسلمین محامی  در دیدار رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان با وی از اقدامات این دانشگاه در برگزاری همایش‌های تخصصی در سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و اظهارداشت: واسپاری کار برگزاری همایش‌ها به شهرستان‌ها حتی با احتمال پایین آمدن کیفیت کار باعث کسب تجربه می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان خواستار ترغیب دانشگاه‌های دیگر سیستان و بلوچستان به برگزاری همایش‌های تخصصی و انتقال تجربیات از سوی دانشگاه آزاد شد و افزود: همایش‌های تخصصی ارتقای سطح فرهنگ را به دنبال داشته و نشاندهنده اهتمام مردم و سطح نخبگی جامعه است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان پیوند استان به سایر نقاط کشور در برگزاری همایش‌ها را مهم دانست و ادامه داد: تقویت توان دانشگاه از حیث ساختاری، اعتباری و مادی برای اجرای همایش‌ها ضروری است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان به عنوان نخ تسبیح، پشتیبان و پیگیر امور و در صورت لزوم تسهیلگر حضور مهمانان و علمای خارج از کشور به استان ایفای نقش خواهد کرد.

دکتر سلطانعلی میر رییس دانشگاه آزاد زاهدان نیز در این دیدار با اشاره به تاسیس سه دفتر تقریب در دانشگاه‌های شهرستان‌های زاهدان، چابهار و ایرانشهر و برگزاری جلسات مختلف تقریبی در طول سال، گزارشی از برگزاری همایش‌های تخصصی در سالجاری از جمله هشتمین همایش قیام عاشورا از نگاه اهل سنت در شهرستان خاش؛ همایش منجی در مذاهب در شهرستان ایرانشهر، همایش ولایت‌مداری و حب اهل بیت (ع) در شهرستان زابل و همایش گام دوم انقلاب اسلامی در شهرستان زاهدان و ۲ همایش در زمینه محیط زیست و مدیریت بحران ارائه کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار