فرمانده انتظامی میاندوآب با بیان اینکه امسال در مجموع ۸۶ دستگاه خودرو فاقد پلاک در این شهرستان توقیف شده است، گفت: آزادسازی خودرو‌ها از پارکینگ منوط به انجام همه مراحل پلاک‌گذاری است که در این رابطه این خودرو‌ها پلاک‌گذاری می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سرهنگ فخرالدین رستم‌پور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با تردد خودرو‌های فاقد پلاک که مردم از آن ابراز نارضایتی دارند، یک علت آن تعطیلی مراکز تعویض پلاک در پی اعمال محدودیت‌های کرونایی و دیگری جابجایی محل فعالیت این دفاتر بود.

وی افزود: همچنین افزایش آمار مراجعه‌کنندگان حتی از شهر‌های اطراف برای تعویض پلاک موجب شد که تعداد خودرو‌های فاقد پلاک افزایش یافته و از سویی امکانات موجود و با فعالیت فقط ۲ دفتر به این خودرو‌ها خدمات ارایه می‌شد به طوری که روزانه مراحل تعویض پلاک ۸۰ دستگاه خودرو انجام می‌گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای جلب رضایت مردم، گفت: ابتدا ظرفیت این مراکز را افزایش دادیم که مجاب شدند روزانه به جای ۸۰ دستگاه خودرو به ۱۰۰ دستگاه خودرو خدمات ارایه داده شود.

فرمانده انتظامی میاندوآب با بیان اینکه همچنین کارشناسان پلیس راهور مجاب شدند تا ساعت پنج عصر کار بازرسی و بررسی این خودرو‌ها را انجام دهند، افزود: با این اقدامات تا حدودی این مشکل‌ها برطرف شد و به طوری که اکنون تعداد خودرو‌های فاقد پلاک در سطح شهر کاهش یافته است.

سرهنگ رستم‌پور با بیان اینکه با بکارگیری تمام امکانات، توقیف این خودرو‌ها در دستور کار قرار گرفت به طوری که در یک روز ۳۰ دستگاه خودرو که مالکان آن‌ها به صورت عمدی به پلاک‌گذاری اقدام نمی‌کردند توقیف شد.

وی اظهار داشت: همچنین بیشتر این خودرو‌ها که در قهوه‌خانه‌های حاشیه شهر تجمع می‌کردند با همکاری پلیس امنیت و یگان امداد این فرماندهی در یک ماموریت ضربتی خودرو‌های فوق توقیف و به پارکینگ انتقال یافتند.

وی همچنین با اشاره به برخورد جدی پلیس با اراذل و اوباش به عنوان مخلان اصلی نظم عمومی و آرامش شهروندان، گفت: با هماهنگی دادستانی میاندوآب برخورد جدی با اراذل و اوباش در دستور کار پلیس قرار دارد به طوری که ۱۳ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به جدیت پلیس با اراذل و اوباش گفت: ۲ نفر از این اراذل و اوباش به مشهد متواری شده بودند که با نیابت و تحت فشار قرار دادن آنان نیز دستگیر شدند.

سرهنگ رستم‌پور بیان کرد: با همکاری تنگاتنگ مرجع قضایی شهرستان با عوامل انتظامی، افرادی که با سلاح سرد موجب رعب و وحشت در سطح شهر باشند به صورت جدی با آنان برخورد و اشد مجازات درنظر گرفته می‌شود.

فرمانده انتظامی میاندوآب همچنین با اشاره به انتقاد‌های مردمی در خصوص عدم رعایت شئونات اسلامی در برخی تالار‌های عروسی و ارایه تذکر‌های لازم به آن‌ها گفت: هم‌اکنون در زمینه توقیف خودرو‌های فاقد پلاک، دستگیری اراذل و اوباش و اقدام در خصوص عدم رعایت شئونات اسلامی در برخی تالار‌های شهرستان براساس گزارش‌های سامانه ۱۹۷ رضایت نسبی مردم در این سه محور کسب شده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.