مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: تدابیر پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و سویه‌های بیماری‌زا و خطرات ناشی از شیوع آن در استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در جلسه استانی ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با اشاره بر حساس‌سازی و همکاری و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های دولتی در جهت صیانت از سرمایه‌های ملی تاکید کرد.

وی افزود: آگاه‌سازی همه مرغداران توسط اتحادیه‌ها و عموم مردم نسبت به عوامل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه است و اعمال ضوابط قرنطینه و کنترل تردد خودرو‌های حمل طیور با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری باید انجام شود.

مصطفوی ادامه داد: لازم است که بر اساس شرح وظایف مندرج در برنامه ملی کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دستگاه‌های عضو آمادگی لازم را در راستای مواجه با رخداد احتمالی بیماری داشته باشند.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این جلسه با اشاره به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر، گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد:  اتخاذ تدابیر پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا و سویه‌های بیماری‌زا و خطرات ناشی از شیوع آن ضروری است، چرا که این بیماری می‌تواند بر روند تولید و تامین مواد غذایی شهروندان استان مشکل ایجاد کند.

خلیل زاده همچنین بر ضرورت توجه مرغداران به توصیه‌ها و پیام‌های بهداشتی این اداره کل که از طریق سامانه پیامکی اداره کل دامپزشکی توسط روابط عمومی به تلفن همراه تمامی مرغداران استان ارسال می‌گردد تاکید نمود و افزود: انتظار داریم مرغداران محترم با توجه و عمل به این توصیه‌ها بتوانند سرمایه‌های خود که همانا سرمایه‌های ملی همه مردم می‌باشد از گزند بیماری‌ها حراست نمایند.

در پایان این این جلسه سایر اعضای این کمیته نیز نکته نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.