دادستان ارومیه گفت: اقدامات مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها، در پیشگیری از جرم، کاهش پرونده‌های قضایی و افزایش رضایت عمومی از پلیس موثر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسین مجیدی دادستان داسرای عمومی و انقلاب ارومیه در جمع مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌های تابعه انتظامی استان گفت: اقدامات مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها هم جنبه پیشگیرانه از جرم داشته که منجر به کاهش بار قضایی پرونده‌ها در مراجع قضایی شده و هم باعث افزایش رضایت عمومی از عملکرد پلیس جامعه محور به عنوان ناجی و ملجا مردم، می‌گردد.

وی اظهار داشت: صلح و سازش در پرونده‌ها بر اساس آیات الهی و روایات معصومین(ع) است که با حرکت جهادی پلیس در امر مشاوره و برقراری صلح و سازش در طرفین پرونده‌های ارجاعی می‌تواند تصویری مطلوب و خوشایند از پلیس در طراز انقلاب اسلامی در اذهان عمومی نمود سازد.

مجیدی اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان ملجا، پناهگاه و ناجی مردم است گفت؛ اقدامات مشاوران و مددکاران اجتماعی از این رو دارای اهمیت است که هم جنبه پیشگیرانه داشته و بار قضایی پرونده‌ها را بسیار در مراجع قضایی کاهش می‌دهد و هم باعث رضایت عمومی از عملکرد پلیس در جامعه می‌گردد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه با تاکید بر مردمی کردن امنیت و استفاده از ظرفیت معتمدین و روحانیون در برقراری صلح و سازش پرونده ها، اظهار داشت: رضایت عمومی یک راهبرد پیشگیرانه است و در این خصوص می‌بایست فرماندهان کوپ با درایت خودشان موضوعات را مدیریت کرده و مراکز مشاوره و مددکاری را از هر لحاظ تقویت کنند.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها و پاسگاه انتظامی استان یک نهاد بسیار ارزشمندی است که با تقویت و اجرایی نمودن مواضع آن بسیاری از پرونده‌ها حل و فصل می‌شود، ادامه داد: مشاوران در صورت لزوم می‌توانند زمان رسیدگی به پرونده‌ها را تمدید کرده و حتی جلساتی را با شاکی و متشاکی تشدید کرده و از متهم در صورت نیاز تعهد اخذ نمایند تا عواقب مسئولیت کیفری بر وی تفهیم شود.

مجیدی آموزش مهارت‌های زندگی و حل مساله را به عنوان یکی از راهکار‌های اساسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: آموزش این مهارت‌ها بایستی از سطوح مختلفی آغاز شده و سازمان ها، مراکز آموزشی و رسانه‌ها با ارائه تولیدات فرهنگی و برنامه‌های متنوع می‌توانند در این راستا بسیار تاثیرگذار باشند.

مراکز مشاوره و مددکاری در تمام  کلانتری های در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی مستقر می باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.