استاندار بوشهر گفت: یک مجتمع فولاد با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بوشهر و یک مجتمع فولاد هم با سرمایه‌گذاری ۱۵هزار میلیارد تومانی ایران و چین در گناوه ساخته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در نشست بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری بوشهر با مدیران گروه بهمن بیان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در بوشهر، باید در این زمینه هوشمندانه عمل کرد تا از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برای توسعه اشتغال و تولید در استان ببریم.

او افزود: وجود ۳۰ واحد پالایشگاهی و تولید ۷۰ درصد گاز کشور بخشی از ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی است. همچنین در این استان ۴۲ واحد پتروشیمی داریم که ۲۴ واحد آن در حال تولید و ۱۸ واحد آن در حال توسعه هستند.

استاندار بوشهر، داشتن رتبه برتر در تولید خرما و بیش از ۵۰ درصد میگوی کشور را از ظرفیت‌های بخش کشاورزی این استان خواند و گفت: استان بوشهر با وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی و سواحل بکر، بستر لازم را برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری گروه بهمن در بخش محصولات پتروشیمی در استان بوشهر استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان با ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت و ۱۳ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، موقعیت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در عرصه محصولات پایین دست پتروشیمی است.

او از توافق ایجاد ۲ مجتمع فولاد در استان بوشهر خبر داد و افزود: یکی از این مجتمع‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در بوشهر ساخته خواهد شد و ساخت یک مجتمع فولاد دیگر هم با ۸۰ هکتار وسعت و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بین ایران و چین حداکثر تا یک ماه آینده در بندر گناوه آن آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید


در این نشست کشاورز، مالک گروه بهمن و مدیر پتروپالایش بهمن با اشاره به برنامه‌ها و رویکرد‌های توسعه‌ای این گروه، گفت: طرح مد نظر ما برای سرمایه‎گذاری در منطقه ویژه شمال استان بوشهر، طرح تولید PVC است و در این زمینه مطالعاتی انجام شده است و استان بوشهر را مستعد اجرای این طرح می‌دانیم.

او با اشاره به اشتغال ۴ هزار نفر نیرو در طرح‌های مختلف گروه بهمن در کشور، بیان کرد: هدف ما ایجاد و تولید ثروت است و انتظار داریم در اجرای طرح PVC هم مدیران استان بوشهر با ما همکاری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.