معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم استان با رعایت پروتکل‌های اجتماعی، تراکم پایین جمعیت و در سه ساعت ۶۰ دقیقه‌ای در حال برگزاری است که تعطیلی این کلاس‌ها در صورت لزوم با نظر شورای مدارس خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  نصرالله بازگیران،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان  بیان کرد: آموزش دانش آموزان لرستانی بر اساس الگوی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی شرایط کووید ۱۹، مطابق با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا آموزش دانش آموزان استان در سه گروه در حال پیگیری و انجام است اظهار داشت: برای مدارس کم جمعیت عشایری و روستایی با تراکم ۱۵ نفر در هر کلاس، با توجه به مشکلات کمبود گوشی تلفن همراه هوشمند و سایر زیرساخت‌های آموزش مجازی از ابتدای مهرماه آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین آموزش مدارس مقطع دوم متوسطه با جمعیت ۳۰ تا ۳۰۰ نفر ابتدای مهر ماه از طریق شبکه شاد انجام شد که دانش آموزان طی هفته جاری بر اساس فرم خود ارزیابی، با رعایت تراکم پایین، گروه بندی و رعایت پروتکل‌های اجتماعی در کلاس‌های درس حاضر شدند.

بازگیران عنوان کرد: چگونگی حضور دانش آموزان و آموزش ترکیبی حضوری و مجازی آن‌ها با تفویض اختیار به شورای مدارس بر اساس مقرارت و با هماهنگی فرمانداری‌های و شبکه بهداشت و درمان است.

وی گفت: آموزش حضوری مقطع ابتدایی و متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه براساس شیوه نامه‌های ابلاغی آغاز خواهد شد و در صورت برخورد با موج بعدی کرونا و وضعیت قرمز، بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا غیرحضوری خواهند شد.

۴۷ هزار دانش آموز لرستانی در مقطع دوم متوسطه مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.