مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از برگزاری مانور‌های پدافند غیرعامل با حضور آتش‌نشانان در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: اهمیت پدافند غیرعامل، به اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب فرمود‌ه‌اند پدافند غیرعامل، یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود.

او با بیان اینکه این مانور‌ها با آغاز هفته پدافند غیرعامل شروع شده است، افزود: برگزاری مانور در محل جایگاه سی‌ان‌جی واقع در ابتدای محور «کرمان-ماهان» با کمک مدیریت بحران و سازمان آتش‌نشانی شهرداری و دیگر ارگان‌های امنیتی و امدادی، مانور پدافند غیرعامل «مواد شیمیایی» در مرکز جمعیت هلال احمر واقع در بلوار «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی»، مانور پدافند غیرعامل مقابله با «اعمال خرابکارانه» در ایستگاه راه آهن کرمان، مانور مقابله‌ای در محل «سیلوی گندم» شهر کرمان در محور «کرمان-ماهان» و مانور پدافند غیرعامل با کمک نیروی انتظامی شهرستان کرمان، از آن جمله است.

میرزایی با اشاره به اینکه این مانور‌ها طی سه روز متوالی برگزار شده است، گفت: در این مانور‌ها اقداماتی نظیر ایمن‌سازی محیط حادثه و نجات مصدومان انجام شد.

او از حضور ٣٠ نفر آتش‌نشان و هشت خودروی اطفای حریق و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در این مانور‌ها خبر داد و افزود: در این مانورها، توان عملیاتی آتش‌نشانان در مسیر‌های غیرقابل تردد سنجیده شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان هدف از برگزاری این مانور‌ها را سنجش توان عملیاتی و آمادگی آتش‌نشانان و نیرو‌های امدادی در حوادث طبیعی و غیرطبیعی بیان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار