کتاب داستانی «بستنی» برگرفته از خاطرات شهید علی اکبر توفیقی به قلم سعید رضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودک ونوجوان فارس در شهرستان کازرون رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتاب داستانی «بستنی» که بر اساس خاطرات شهید علی اکبر توفیقی از جبهه و دفاع مقدس است در هفته ملی کودک نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس رونمایی شد.

در بخشی از داستان کتاب «بستنی» می‌خوانیم: همیشه وقتی از نی‌ریز بر می‌گشتیم به سمت مناطق جنگی خوزستان، از کمربندی کازرون رد می‌شدیم تا علی اکبر رو سوار کنیم. اونم قبل از این که سوار بشه پاش رو می‌ذاشت روی رکاب مینی‌بوس و می‌گفت: برادرا، یا علی! بفرمایید بستنی توفیقی، مهمون من. مغازه بستنی ما نزدیکه. اما همیشه وقت تنگ بود و هیچ وقت جور نشد که مهمونش بشیم.

شهید علی اکبر توفیقی در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای کازرون به خاک سپرده شد.

سعیدرضا کامرانی در مراسم رونمایی این کتاب با اشاره به تأثیر در انتقال مفاهیم ایثاروشهادت به نسل جدید اظهار داشت: بخشی از زحمت پرورش نسل امروز انقلاب برعهده کانون پرورش فکری است. کانون پرورش فکری نقش بسزایی در جهت شکل‌گیری شخصیت‌ها و جوانان انقلابی ایفا می‌کند تا این نسل در آینده قلب‌شان برای اسلام، کشور و انقلاب اسلامی بتپد و آگاه شوند خون‌های پاکی که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تا امروز ریخته شده به این دلیل است که تا عزت اسلامی و انقلابی این ملت حفظ شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، ادامه داد: جوانان می‌بایست ادامه‌دهنده راه شهدا و انسان‌های مجاهد باشند و روحیه مجاهدپروری در کشور برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری، ترویج پیدا کند.

او با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل فرهنگی، گفت: برای کسب نتایج مطلوب در موضوع ترویج فرهنگ اسلامی، مخاطب کودک و نوجوان از اهمیت خاصی به‌ویژه برای اهداف بلند مدت برخوردار است و باید نسبت به معرفی نقش مهم کتاب و کتابخوانی به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری تبلیغی و رسانه‌ای نمود.

کامرانی در خصوص فعالیت‌های کانون پرورش فکری با توجه به شیوع بیماری کرونا، عنوان کرد: با تلاش مربیان استان فارس تنها درشش ماه اول سال جاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه کارگاهی وآموزشی شده به صورت آنلاین برگزار شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار