ضرورت تکریم خانواده شهدا از سوی مردم و مسئولان

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تکریم خانواده شهدا و حفظ کرامت آنان در جامعه از سوی مردم و مسئولان یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

او افزود: فرزندان شهدا و ایثارگران مجاهدان امروز هستند و تکریم خانواده شهدا و حفظ کرامت آنان در جامعه از سوی مسئولان و مردم یک ضرورت است.


بیشتر بخوانید


قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: در حوزه رسیدگی به خانواده ایثارگران و شهدا به یک گفتمان و رویکردی عمومی نیاز است که این مسئله تاکنون در کشور به گفتمان تبدیل نشده است و گاهی موارد براساس صحبت خانواده شهدا و ایثارگران، این خانواده‌ها مورد تکریم واقع می‌شوند، اما در عمل شاهد تکریم و گرامیداشت این قشر نیستیم.

او اظهار داشت: تبدیل گفتمان عمومی و نظام فکری جدید در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته است و امید است این استان مکتب و گفتمان عمومی فرهنگ ایثار و شهادت شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان و خانواده آن‌ها مایه افتخار کشور هستند، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی باید به وظایف خود در خصوص این افراد عمل عمل کنند.

او با انتقاد از اینکه هم‌اکنون بخشی از جامعه ایثارگری زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار ندارند، گفت: کمبود اعتبارات، طبقه‌بندی نادرست و نبود توازن در پرداخت، مهمترین مشکل جامعه هدف بنیاد شهید است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر معرفی چهره‌های شاخص و همچنین شهدا به نسل جدید و آینده، بیان کرد: تهیه فیلم از چهره‌های شاخص و سرداران و در هر استان با همکاری بنیادشهید و امور ایثارگران، بسیج، صدا و سیما در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: ساماندهی گلزار شهدا طبق قانون برعهده وزارت کشور است و وزارت کشور مسئول ساماندهی گلزار شهدا و تامین اعتبار برای ساماندهی گلزار شهداست.

قاضی‌زاده هاشمی به تبدیل شدن گلزار شهدا به یک مرکز فرهنگی در کشور اشاره و اضافه کرد: هم‌اکنون اجرای این طرح در استان کرمان و یزد با همکاری شهرداری و بنیاد شهید آغاز شده است.

او با اشاره به تهیه شجره نامه ایثار و شهادت از بازماندان ایثارگران، اظهار داشت: در این خانواده شهدا دارای شجره‌نامه می‌شوند.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی پر از معجزات مکرر ملت بزرگ ایران است، تصریح کرد: اگر بخواهیم ۳۶۵ روز سال را برای ذکر حماسه‌های مردم ایران در طول تاریخ اختصاص دهیم، کم است.

او گفت: مردم نشان دادند اگر پای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد، بدون توجه به مشکلات و گلایه‌ها باز هم به میدان خواهند آمد و اجازه نمی‌دهند دشمنان به کشور آسیب بزنند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: بحث آمایش سرزمین در توسعه کشور رعایت نشده و در استان‌های مانند چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری به خوبی انجام نشده است.

او با تاکید بر اینکه مردم چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند، افزود: با وجود گلایه‌مندی جامعه ایثارگری و جانبازان از بنیاد شهید و امور ایثارگران، این قشر همیشه برای دفاع از کشور آماده هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در پرداختی‌ها به خانواده‌های شهدا و ایثارگران توزان وجود ندارد، اضافه کرد: این مسئله به علت وجود برخی از قوانین است و امکان اصلاح آن‌ها وجود ندارد، همچنین بخشی از جامعه ایثارگری کشور مانند رزمندگان هم‌چنان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نگرفته‌اند، در حالی که این افراد نیز باید مشمول دریافت خدمات شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار