نخستین آسایشگاه جانبازان ضایعه نخاعی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نخستین آسایشگاه جانبازان ضایعه نخاعی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.

حجت‌الله امانی مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار گفت: این آسایشگاه در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال در محل مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی استان ساخته شده است.

او افزود: این آسایشگاه با اولویت جانبازان قطع نخاعی و ارائه خدمات به این جانبازان ساخته شده است و ارائه خدمات فرهنگی به جانبازان در دستور کار آن قرار دارد و توسعه ارائه خدمات به حوزه درمان، اسکان جانبازان قطع نخاعی و ارائه خدمات به سایر جانبازان در آینده در این آسایشگاه فراهم خواهد شد.

امانی گفت: چهارمحال و بختیاری ۱۲ جانباز قطعی نخاعی دارد که دو نفر از جانبازان قطع نخاعی استان به دلیل نبود امکانات در استان‌های دیگر ساکن هستند و سایر جانبازان برای دریافت خدمات درمانی مناسب به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این آسایشگاه‌های از برنامه‌های مسوولان و دولت سیزدهم است، افزود: به دلیل شرایط سالمندی این قشر راه‌اندازی این آسایشگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به این جامعه هدف ضروری است.

هم‌اکنون هفت هزار و ۳۰۰ جانباز در استان تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر جانباز شیمیایی و ۱۲ نفر جانباز قطع نخاعی است.

چهارمحال و بختیاری بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید و ۵۰۸ آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار