معاون صنایع دستی کرمانشاه، از ایجاد ۶۵۳ شغل در حوزه صنایع دستی استان در امسال خبر داد و گفت : توسعه صنایع دستی و صدور مجوز‌های سه‌گانه به عنوان یکی از دستورالعمل‌های اصلی این واحد جزو اولویت‌های کاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین ویسی معاون صنایع دستی کرمانشاه گفت : باتوجه به اینکه صدور مجوز‌های کارگاهی، انفرادی و کارت شناسایی از جمله موارد اصلی رصد اشتغال ایجادی این معاونت است، به منظور جلوگیری از هرگونه انحراف، این فرآیند با نظارت دقیق و دقت عمل پرسنل معاونت و مدیران شهرستان انجام می‌شود.

او گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ فقره پروانه تولید کارگاهی، ۲۵۷ مورد پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی برای ۸۵ نفر در سطح استان صادر شده است.

ویسی افزود: ۷۴ نفر اشتغال ایجادی دیگر در حوزه صنایع‌دستی استان به ایجاد بازارچه‌های دایمی صنایع دستی در شهرستان‌ها مربوط است.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: در شهرستان‌های صحنه با ایجاد ۱۵ غرفه و اشتغال‌زایی ۳۰ نفر، اسلام‌آبادغرب با ایجاد ۱۴ غرفه و اشتغال‌زایی ۲۸ نفر، روانسر با ایجاد هشت غرفه و اشتغال‌زایی ۱۶ نفر، نمایشگاه‌های دایمی صنایع دستی مراحل پایانی کار را پشت سرگذاشته و به زودی افتتاح می‌شوند.

او ادامه داد: ۶۶۴ نفر از صنعتگران کرمانشاه به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان معرفی شده‌اند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه، با تاکید براهمیت نظارت بر فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی، گفت: ۳۴۲ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی توسط کارشناسان استان انجام و گزارش ماهیانه بازدید از این کارگاه‌ها، به‌صورت مکتوب و مستند به معاونت صنایع دستی وزارتخانه، ارسال شده است.

ویسی گفت: ۱۵۰ نفر از متقاضیان و علاقه‌مندان به صنایع‌دستی، در رشته‌های گیوه‌بافی، ساخت ساز‌های سنتی، سراجی و زیورآلات سنتی در سطح استان آموزش دیده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.