کارشناس هواشناسی گفت: فردا با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، در بیشتر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امشب در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان ،کرمانشاه و ارتفاعات البرز ابرناکی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی شاهد انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا هستیم.

او با بیان این‌که فردا چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ،کردستان ،کرمانشاه، همدان، زنجان و استان‌های ساحلی دریای خزر شاهد بارش باران گاهی رعدوبرق خواهیم بود گفت: به‌تدریج در بخش‌هایی از خراسان شمالی ،شمال خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

ضیائیان توضیح داد: تا روز پنجشنبه شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش‌یافته و علاوه‌بر البرز، تهران و سمنان، بخش‌هایی از لرستان، اصفهان ،مرکزی، قم ،چهارمحال‌وبختیاری، ایلام و شمال خوزستان را فرا خواهد گرفت.

او اظهار کرد: در روز‌های جمعه و شنبه بتدریج از شدت بارش در مناطق شمال غرب و غرب کاسته شده و فعالیت سامانه بارشی در نواحی مرکزی کشور، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و کرمان ادامه خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: در روز‌های پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما بین۶ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

او ادامه داد: روز پنجشنبه و جمعه در نواحی شمال، شرق شرق، بخش‌هایی از شمال اصفهان، سمنان و یزد وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با غبار محلی است و در بعدازظهر به‌تدریج گاهی همراه با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک خواهد بود.  بیشترین دمای تهران به ۲۳ درجه و کمترین آن به ۱۳ درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
روزای بارونی باید حرکت خووروها ممنوع بشه تا هوا گرم نشه ابرا کامل ببارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
یعنی می شه بارون بیاد و این دود رو ببره؟
آخرین اخبار