مدیرکل دامپزشکی لرستان از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های عشایر استان علیه بیماری آبله خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مصطفی زبردست،مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرد: خدمات واکسیناسیون دام‌های عشایری استان به بخش خصوصی واگذار شده و شروع خدمات رسانی به دام‌های عشایری استان با تزریق واکسن آبله به تعداد ۷۰۰ هزار دز در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: طی سه ماه پایانی سال جاری واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان و تب برفکی نیز در بین دام‌های عشایری استان نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به لزوم خدمات رسانی بهتر به دام‌های عشایری استان گفت: با توجه به پراکندگی عشایر در سطح استان و همچنین کوچ عشایر به استان‌های گرمسیر، بیشترین تراکم دامی عشایری بالغ بر ۷۰۰ هزار رأس در اطراف شهرستان پلدختر و مناطق قشلاقی خوزستان مستقر هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته و تامین واکسن انجام شده خدمات رسانی به دام‌های عشایری و ایمن سازی در مقابل بیماری‌های دامی از ابتدای آذرماه سالجاری در مناطق قشلاقی شروع خواهد شد.

زبردست اضافه کرد: تخصیص به موقع اعتبارات استانی به اداره کل دامپزشکی نقش بسیار بسزایی در انجام موثر خدمات بهداشتی دام‌ها توسط این اداره کل خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.