مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: واکسیناسیون ۱۲۰ هزار راس دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مصطفی زبردست ،مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرد: واکسیناسیون تب برفکی جمعیت دام سنگین استان از ابتدای مردادماه با استفاده از توان بخش خصوص و دولتی در قالب ۳۰ تیم عملیاتی شروع شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: باتوجه به اینکه تب برفکی از جمله شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی بین جمعیت دامی است و می‌تواند آسیب‌های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند، طرح واکسیناسیون انجام می‌شود.

زبردست افزود: همچنین امسال طرح واکسیناسیون سه میلیون راس دام سبک استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و خصوصی استان انجام شده است و به مدت سه سال متوالی براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته انجام خواهد شد.

وی گفت: واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی مستمر و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری مهمترین راه پیشگیری ازبیماری‌های دام است و دامداران درصورت بروز بیماری، باید از جابجا کردن دام خودداری و اقدامات قرنطینه را اجرا کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان ادامه داد: سال گذشته طرح‌های واکسیناسیون تب مالت، آبله، تب برفکی و نیوکاسل در استان انجام شد و امسال نیز بر اساس تقویم زمان بندی، واکسیناسیون‌های متعدد از جمله موارد ذکر شده، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و شاربون نیز انجام خواهد شد.

زبردست عنوان کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین در مناطق روستایی و عشایری لرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.