مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۱۷ متخلف کشتار غیرمجاز دام در این استان براساس ماده ۸۸ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، مصطفی زبردست،مدیرکل دامپزشکی لرستان بیان کرد: هر ساله ذبح و کشتار دام در روز عید قربان توسط مردم استان انجام می‌شود، اما سنت غلط کشتار دام در منازل، حاشیه شهر یا میدان فروش دام، باعث ایجاد آلودگی و مشکل می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن در فصل گرم سال و شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام هرگونه کشتار دام در میدان و حاشیه شهر‌ها ممنوع است که این معضل باید با آگاهسازی مردم برطرف شود.

زبردست ادامه داد: روز عید قربان نیز تمام کشتارگاه‌های سطح استان با حضور دامپزشکان فعال هستند و ۲۹ تیم ثابت و سیار نظارت بر کشتار دام را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد : تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و دام است که علائم بالینی ندارد و تشخیص آن توسط دامپزشک امکانپذیر است بنابراین در صورت کشتار غیرمجاز دام، امکان انتقال به افراد جامعه وجود دارد.

زبردست با تاکید بر اینکه کشتار دام در میادین و حاشیه شهر‌ها مورد تایید دامپزشکی نیست گفت: همچنین بیماری تب مالت نیز سلامت افراد را تهدید می‌کند که در سطح استان بیش از دیگر نقاط مشاهده شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.