استاندار کرمان گفت:هیچ کالایی در استان نباید کمیاب باشد و پیش‌بینی‌های لازم انجام و ذخایر استان تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان ۱۰ آبان ماه در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: با ابلاغیه جدید، سازمان صمت به عنوان دبیر کارگروه تنظیم بازار تعیین شده و سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب و صمت جنوب تمام مسائل و پیشنهادات خود را در این قالب پیگیری و دنبال کنند.

او افزود: به منظور هماهنگی بیشتر، کارگروه تنظیم بازار استان کرمان مشترک و یکپارچه است. ضمن اینکه برای تقویت کارگروه و نقش جهاد کشاورزی در تنظیم کالا‌های اساسی، شرکت بازرگانی دولتی، دامپزشکی، پشتیبانی امور دام، راهداری و دیگر دستگاه‌های ضروری به عنوان عضو  در جلسه دعوت می شوند.

زینی‌وند تصریح کرد :جلسات هفتگی تنظیم بازار استان به مدیریت معاونت اقتصادی استانداری و هر ۱۵ روز با حضور کلیه دستگاه‌ها و به ریاست استاندار تشکیل شود.

استاندار کرمان همچنین بر پیش‌بینی‌های لازم برای جبران کمبود مرغ در استان تاکید داشت و گفت: پشتیبانی امور دام و سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب برای تامین مرغ منجمد مکاتبات را انجام دهند.

زینی‌وند افزود: در دیگر کالا‌های اساسی از جمله برنج نیز تامین ذخایر استان پیگیری شود،مصرف برنج خارجی بالا رفته است و براساس سرانه مصرف جدید باید تقاضای کالا داده شود.

استاندار کرمان گفت: میوه شب عید شمال و جنوب استان با هم درخواست و تقاضای یارانه آن برای استان کرمان هم داده شود.

او سامانه جامع تجارت را به منظور رفع بسیاری از مسائل در حوزه تنظیم بازار مورد تاکید قرار داد و گفت: توزیع کالا براساس سرانه جمعیت باشد و حتما فرمانداران کارگروه‌های شهرستانی را به صورت هفتگی تشکیل دهند و کاملا با حوزه اقتصادی و صمت در تماس باشند که در کل استان شبکه گسترده بر تنظیم بازار اعمال کنیم.

زینی‌وند بیان کرد: تیم‌های نظارتی و تعزیراتی در بازار باید فعال باشند و نظارت‌های فیزیکی افزایش یابد. بعد از کرونا، مسئله‌ای مهمتر از تنظیم بازار و نظارت بر اقلام ضروری مردم نداریم.

استاندار کرمان اظهار داشت: هیچ کالایی در استان نباید کمیاب باشد، پیش‌بینی‌های لازم دیده و ذخایر استان تقویت شوند، فراگیری در نظارت بر بازار همه دستگاه‌ها باید پای کار آیند.

مرغ

مصرف مرغ در کرمان افزایش یافته است

حسینی نژاد، رییس سازمان صنعت و معدن استان کرمان در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: در خصوص وضعیت مقدار کالا‌های اساسی رصد انجام می‌شود که حدود ۱۰۰ قلم کالا نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است که به عنوان سبد خانوار هستند ودر آبان ماه نیز این کالا‌ها افزایش زیادی داشته اند ، این کالا‌ها در کل کشور رصد می‌شوند که بازار در تامین عرضه و تقاضا مشکل نداشته باشد و بتوانیم تامین این کالا‌ها را مدیریت کنیم.

او افزود:سرانه مصرف برای کالا‌های اساسی را مشخص کرده ایم و چون نزدیک به پایان سال هستیم باید این جلسات به صورت هفتگی در قالب ستاد برگزار شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: مصرف گوشت قرمز نسبت به سنوات قبل کاهش داشته که از ۱۱ کیلوگرم به ۸ کیلوگرم رسیده است، ولی مصرف گوشت مرغ افزایش پیدا کرده به طوری که متوسط روزانه نزدیک به ۲۳۰تن  است وسرانه مصرف بر اساس جمعیت حدود ۸۲ هزار تن در طول سال است و تنظیم بازار تلاش می‌کند تمام کمبود‌ها را تامین و در اختیار مردم بگذارد.

او بیان داشت:طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۰ هزار تن برنج،۵۳۰ تن شکر،۱۴۵ تن گوشت و۳۱۰ تن گوشت منجمد توزیع شده است.

عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه طی ۱۰۰ روز گذشته متوسط روزانه تولید گوشت وارده به استان حدود ۲۷ تن و ۳۰۰ کیلو گرم بوده است، گفت:میانگین روزانه تولید مرغ در داخل استان حدود ۱۳۰ تن و ۳۵۰ کیلو گرم بوده است که روزانه در سطح استان چه گوشت مرغ تولید داخل چه وارد شده به استان  حدود۱۳۰ تن و ۶۵۰ کیلو گرم توزیع شده است.

او افزود:در مدت ده روز از تاریخ ۲۴ مهرماه حدود ۳۵۰ تن مرغ منجمد نیز توزیع شده است.

سعیدی علت کاهش تولید مرغ را کاهش جوجه ریزی و وجود مرغ داری‌های غیر مجاز عنوان کرد.

او  در خصوص تامین میوه شب عید گفت:۷۰۰تن سیب درختی و ۱۳۰ تن پرتقال برای شب عید در استان تامین شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار