یکی از عوامل موثری که در کنار کیفیت، مردم را جذب بازار انواع لوازم خانگی از جمله فرش می‌کند، قیمت و خدمات پس از فروش است که مجتمع فرش زندیه توانسته به این دغدغه مردم به خوبی پاسخ دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با پایان یافتن ماه‌های عزاداری اهل بیت (ع) از یک سو و انجام واکسیناسیون علیه کرونا و بهبود شرایط اجتماعی، سور و ساط عروسی در بسیاری از خانواده‌ها برپا شده و زوج‌های جوان به دنبال تهیه جهیزیه هستند.

در این شرایط دشوار اقتصادی، خرید جهیزیه به یک دغدغه تبدیل شده اما برخی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی، این دغدغه جوانان را به خوبی درک کرده‌اند و در صدد ایجاد شرایطی هستند تا تهیه جهیزیه بجای دغدغه به یکی از لذت‌بخش ترین مراحل تشکیل خانواده جدید تبدیل شود.

سلیقه‌ها خانواده‌ها و زوج‌های جوان در تهیه جهیزیه بسیار متفاوت است، یکی به دنبال زیبایی، دیگری به دنبال کیفیت و یکی نیز به دنبال قیمت مناسب‌تر است اما آیا امکان اینکه همه این موارد را یکجا در کنار هم داشت، وجود دارد؟

این روزها در سطح شهر تابلوهای جالبی از تبلیغ محصولات به چشم می‌خورد؛ کیفیت داریم تا کیفیت، قیمت داریم تا قیمت، کیفیت رو به قیمت بخر و ده‌ها نمونه دیگر، همه و همه عناوین تابلوهای تبلیغاتی لوازم خانگی در سطح شهر است.

یکی از این تبلیغات، توجهم را بیش از سایرین جلب می‌کند و از آن جا که به دنبال خرید فرش هستم، به فروشگاه مراجعه می‌کنم.

کارشناسان آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان خود هستند.

 برای همه ما مهم است کالایی که قصد خریداری آن را داریم، اصالت و ضمانت پس از فروش و البته کیفیت مطلوبی داشته باشد.

یکی از مواردی که در خرید، توجه مشتری را به خود جلب می‌کند، تفاوت قیمت فرش در فروشگاه‌های مختلف سطح شهر است و اینکه چرا یک فرش با طرح یکسان، قیمت‌های متفاوتی در سطح شهر دارد؟

کارشناس فروشگاه فرش زندیه در این زمینه گفت: قیمت یک فرش از ۵ تا ۱۱ میلیون متغیر است و ماشین آلات مختلف فرش‌بافی بر اساس نوع و مدل شرکت سازنده، فرش‌هایی با شانه و تراکم متفاوت تولید می‌کنند که این امر در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی دارد.

او بیان کرد: تفاوت استفاده از این الیاف در خواب فرش یا چله فرش، وزن مواد مصرفی را تغییر می‌دهد بنابراین میزان مصرف مواد، عامل اصلی تعیین قیمت تمام شده فرش است.

 کارشناس فروشگاه زندیه تصریح کرد: ارتفاع خواب نیز یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت فرش است. جنس نخ به کار رفته در خواب فرش می‌تواند پلی اوژن، اکرولیک، پلی استر، پشم، بامبو و یا حتی در مواردی بعضی شرکت‌ها از ترکیب نخ‌های بازیافت شده با مواد نو برای پایین آمدن بهای مواد اولیه استفاده می‌کنند.

او ادامه داد : استفاده از هر کدام از این الیاف می‌تواند قیمت نهایی فرش و کیفیت آن را دستخوش تغییر کند. نخ پود با توجه به تاب بیشتر و یا نازک‌تر و یا تاب کمتر و ضخیم‌تر بودن روی وزن و مقاومت فرش تأثیر مستقیم می‌گذارد.

 کارشناس فروشگاه زندیه افزود: امروزه به دلیل وضعیت اقتصادی و توجه به قیمت بعضی از تولیدکنندگان به سفارش افراد سودجو از موادی با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند و طبیعی است که قیمت نهایی کاهش می‌یابد بنابراین نمی‌توان با توجه به یک‌ بعدی بودن قیمت فرش کیفیت را تعیین کرد.

او اضافه کرد: تشخیص همه این موارد برای مخاطب عادی، سخت و غیر قابل تشخیص است که از طریق آزمایشگاه صنایع نساجی امکان تشخیص جزییات مواد استفاده شده در یک فرش مقدور است.

بنابراین مردم و خریداران عادی برای انجام یک خرید مطمئن، چاره‌ای ندارند جز اینکه فقط از مراکز معتبر که خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت دارند، خرید کنند تا هزینه‌ای که برای فرش پرداخت می‌کنند را از دست ندهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

برچسب ها: بازرگانی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.