نمایندگان مجلس ماده چهارم لایحه رتبه بندی معلمان را به کمیسیون آموزش ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان، با ارجاع ماده چهارم لایحه مذکور به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با ۱۹۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از میان ۲۴۰ نماینده حاضر موافقت کردند. 

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد و چگنی زمان بررسی ماده ۴ لایحه نظام رتبه بندی معلمان اظهار کرد: ماده مذکور بیان می‌کند رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، به عنوان معلم پایه تعیین می‌شود. در افزایش حقوق ناشی از تغییر رتبه‌ها که به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ اعلام شده، ابهام هست و مرکز پژوهش‌های مجلس هم ابهام‌ها را مطرح کرده است. برای نمونه معلم رتبه ۲ در برخی موارد از معلم رتبه ۵ دریافتی بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ۱۹۰ هزار معلم با تحصیلات ارشد و دکتری، ۴۸۰ هزار لیسانس، ۱۲۰ هزار زیر لیسانس و ۹۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق داریم که به دلیل ابهام‌های وارد شده از سوی دولت، پیشنهاد می‌کنم اصل لایحه به کمیسیون ارجاع شود تا با کمک دولت مشکلات رفع شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در ادامه، ابهام‌های مطرح شده را وارد دانست و با به رأی گذاشتن نظر ویس کرمی، از کمیسیون آموزش تقاضا کرد حداقل در فرصت ۱۰ روز ابهام‌ها را بر طرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار