استاندار لرستان از روند ارائه آمار‌های غیر واقعی و دقیق مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان به مرکز انتقاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، زیویار،استاندار لرستان گفت: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با پیگیری ارائه گزارش وضعیت توسعه استان، توزیع اعتبارات آب روستایی، راه روستایی و محرومیت زدایی و پیگیری پروژه‌های استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان دستور کار‌های اصلی جلسه برگزار شد.

وی بیان داشت: اعتبارات مربوط به موارد مطرح شده در جلسه  از قبل در مجلس شورای اسلامی تصویب و تخصیص یافته و با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته در این زمینه، به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

استاندار لرستان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان، افزود: احصا مشکلات و کمبود‌های شهرستان‌ها از نکات مهمی است که فرمانداران باید با همکاری مدیران شهرستانی نسبت به جمع آوری آمار دقیق از آن‌ها ظرف یک هفته اقدام کنند.

زیویار بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موضوع پیگیری جذب اعتبارات ملی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار قرار داده و نسبت به انجام مکاتبات و رایزنی‌های مربوطه تا حصول نتیجه نهایی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ارائه آمار‌ها از مشکلات استان باید دقیق باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه ارائه آمار محرومیت‌ها به مرکز، فقط ۷۰۰ روستا به عنوان مناطق محروم استان به مرکز اعلام شده بود و این در حالی است که این تعداد روستا فقط در یک شهرستان به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: ارائه آمار‌های واقعی به مرکز موجب می‌شود کمبود‌ها و مشکلات استان به خوبی دیده شده، قابل پیگیری باشد و این قبیل آمار‌های غیر واقعی نه تنها به استان کمک نخواهد کرد بلکه به ضرر مردم نیز خواهد بود، از این رو دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند با پیگیری‌های میدانی و دقیق نسبت به جمع آوری آمار‌های واقعی و به روز برای لحاظ در بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۱۳:۳۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
سلام آقای استاندار
اوج محرومیت لرستان یعنی مهاجرت نخبگان لرستان از این استان
یعنی مهاجرت خیل بیکاران جهت به بردگی و بیگاری کشیده شدن جوانان لر در سایر نقاط کشور مانند تهران ، کرج ، قم ، یزد ، اصفهان و...
یک بیکار از یکی از این استانها پیدا کنید که برای کار به استان ما آمده باشد
اوج فلاکت لرستان یعنی به یغما رفتن منابع آبی و ... لرستان به بهانه توسعه استانهای همجوار و...
لرستان یعنی حیاط خلوت استانهای دیگر