نخستین زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی در استان لرستان با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه در هر دوره با حضور استاندار لرستان در کوهدشت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل کارخانه گفت: این واحد در زمینی به مساحت یک هکتار احداث شده که به طور متوسط هر دوره ظرفیت ۸۰ تا ۹۰ تن و در طول سال ظرفیت ۴۰۰ تن تولید دارد.

مهران علیمرادیان افزود: این واحد اولین زنجیره تولید در لرستان و دارای کارخانه خوراک و کشتارگاه صنعتی می باشد که احداث سردخانه ۲ هزار تنی آن با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، طی ۱۰ سال به دلیل عدم تامین منابع و تسهیلات نیمه کاره مانده است.

وی با اشاره به اشتغال ۲۰۰ کارگر در این زنجیره و اشتغال ۶ نفر جدید در واحد پرورش مرغ تاکید کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و هیچگونه معوقه حقوق و دستمزد، مالیات و تامین اجتماعی ندارد.

مدیرعامل کارخانه با اشاره به فعالیت ۸۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و مازاد تولید در کوهدشت افزود: مواقعی از طول سال تولید مازاد حراج و یا زنده فروشی می شود که این امر بیانگر نیاز شهرستان به سردخانه است.

استاندار لرستان نیز با تاکید بر تداوم زنجیره پرورش و تولید در این واحد گفت: اولویت اول تیم مدیریت اجرایی استان کشاورزی است و در این حوزه همراهی جدی با بخش خصوصی خواهد داشت.

ابوطالب شفقت اظهار داشت: زراعت ، باغداری، دامداری و سایر زیرمجموعه های کشاورزی فرصت مناسبی برای استان است و باید به ظرفیت این حوزه ها توجه ویژه داشت.

وی همچنین با اشاره به تعداد روزهای آفتابی در لرستان افزود: پیشنهاد می شود از این ظرفیت برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و تولید برق استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.