رهبر کاتولیک‌های جهان از شرکت کنندگان در اجلاس آب و هوایی خواست با تغییرات اقلیمی به صورت موثر مقابله کنند و سرچشمه امید برای نسل‌های آینده باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در پیامی که امروز (جمعه) منتشر شد، گفت: مقامات سیاسی که در اجلاس تغییرات آب و هوایی (COP۲۶) حاضر می‌شوند، باید به نسل‌های آینده «امیدی واقعی» بدهند که برای مقابله مؤثر با تغییرات اقلیمی اقدام می‌کنند.

وی در گفتگو با رادیو بی بی سی گفت: «ضروری است که هر یک از ما به این تغییر جهت فوری متعهد باشیم.»

پاپ افزود: تصمیم گیرندگان سیاسی که در گلاسکو گرد هم می‌آیند باید پاسخ‌های مؤثری به بحران زیست محیطی کنونی و امیدی ملموس به نسل‌های آینده ارائه دهند.

رهبر کاتولیک های جهان ضمن دشوار خواندن این نشست گفت: «این بحران‌ها ما را مجبور به تصمیم گیری می‌کند؛ تصمیم‌های رادیکالی که همیشه آسان نیستند. لحظات سخت این چنینی، فرصت‌هایی را نیز به همراه دارد، فرصت‌هایی که نباید از دست بدهیم.»

پاپ فرانسیس نسبت به خطر انزواگرایی و حمایت گرایی در مقابله با بحران آب و هوا نیز هشدار داد و افزود: «ما هم می‌توانیم با انزواگرایی، حمایت‌گرایی و استثمار با این بحران‌ها مواجه شویم هم می‌توانیم در آن‌ها یک فرصت واقعی برای تغییر و تبدیل ببینیم. رویکرد دوم می‌تواند ما را به سمت افق روشن تری هدایت کند.»

واتیکان در حال اعزام هیئتی به این اجلاس است، اما پاپ ۸۴ ساله به این اجلاس نخواهد رفت. اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر در گلاسکو اسکاتلند برگزار می‌شود. با این حال برخی از کشور‌ها از حاضر نشدن در این اجلاس خبر داده اند. چین و روسیه پیشتر اعلام کردند که به صورت فیزیکی در این اجلاس حضور نخواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار