مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایران جزو ۲۰ کشور دارای تنوع زیستی بالاست گفت:این تنوع زیستی از سرمایه‌های ملی کشورمان محسوب می‌شود و باید از آن‌ها حفاظت و در جهت اشتغال و درآمدزایی برای کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد مدادی مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه در آیین روز ملی فسیل‌شناسی که در محل احداث مرکز دیرینه‌شناسی کشور در مراغه برگزار شد گفت: تکمیل پروژه مرکز تحقیقات دیرینه‌شناسی کشور در مراغه که بیش از ۲ دهه نیمه‌تمام مانده نیز از اهمیت ویژه در زمینه بهره‌برداری از تنوع زیستی کشور برخوردار است.

اوافزود:طی خردادماه امسال توافقی برای تامین اعتبار پروژه مرکز دیرینه‌شناسی متعهد شده بودیم که در موافقتنامه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و به محض تخصیص ابلاغ خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین در آن جلسه در سطح استان و شهرستان قرار بر این شده بود که محوطه‌سازی و امکانات اولیه پیگیری و اجرایی شود.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیددواری کرد که تکمیل مرکز دیرینه‌شناسی کشور در قالب پروژه‌های تنوع زیست محیطی تعریف شود و نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.