معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز گفت: برنامه پنج ساله چهارم شهر تبریز با شاخص های توسعه پایدار شهری و با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر محمد ابراهیم رمضانی،در نسشت با جمعی از  نمایندگان سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی، تحقق  اقتصاد مقاومتی ، حفظ  و بهبود سلامت شهروندان،حفظ محیطزیست و توسعه پایدار شاخص های اصلی برنامه پنج سال کلانشهر تبریز اعلام کرد.
وی با بیان اینکه توجه به توسعه پایدار شهری و مدیریت محیط زیست، حفظ سلامت شهروندان و رویکرد اقتصاد مقاومتی از شاخصه های اصلی و کم نظیر در تدوین یک برنامه پنجساله در یک سکونت گاه انسانی است افزود : همکاری و مشارکت تشکل های مردم نهاد (سمن ها) در تدوین این برنامه از ویژگی ها و نقاط قوت تدوین این برنامه است.  بطوریکه شهرداری تبریز از تمام امکانات و ظرفیت های خود بستری برای اخذ نظرات و پیشنهادات  شهروندان تبریزی برای تصمیم سازی و جلب مشارکت مردمی و حضور تشکل های مردم نهاد در تدوین برنامه فراهم ساخته است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تبریز  قابل سنجش بودن و زمان بندی  اجرا شاخص ها و برنامه های در نظر گرفته شده را از اصلی ترین ویژگی های برنامه توسعه شهر تبریز عنوان کرد و گفت: در این برنامه 29 شاخص عمومی و 965 شاخص تخصصی در نظر گرفته شده است تا با در نظر گرفتن سیاست های 24 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت دستیابی به توسعه پایدار شهری گام برداشته شود.
وی افزود : همکاری و مشارکت تشکل های مردم نهاد (سمن ها) در تدوین این برنامه از ویژگی ها و نقاط قوت تدوین این برنامه است؛ بطوریکه شهرداری تبریز از تمام امکانات و ظرفیت های خود بستری برای اخذ نظرات و پیشنهادات  شهروندان تبریزی برای تصمیم سازی و جلب مشارکت مردمی و حضور تشکل های مردم نهاد در تدوین برنامه فراهم ساخته است.
دکتر رمضانی خاطر نشان کرد :بسترهای لازم برای نقش آفرینی شهروندان خوش فکر فراهم شده تا برنامه نویسی ها و برنامه ریزی های لازم برای سالهای آتی، بر مبنای توجه به نیازهای شهری، مطالبات شهروندان و بهره گیری از توانمندی ها و خلاقیت های کارشناسان شهری صورت پذیرد.
رمضانی با بیان اینکه مشارکت جدی و موثر شهروندان در مدیریت کنونی شهردای تبریز، یک کارکرد عملیاتی است و نه نگاه ابزاری، تاکید کرد: انتظار شهروندان و مدیران این است که حضور و مشارکت مردم و نخبگان و سازمان های مردم نهاد در تدوین برنامه پنجساله و اداره شهر، مشارکتی جدی با تصمیم سازی  و تصمیم گیری ها اثرگذار باشد.
معاون برنامه ریزی شهرداری تبریز از تشکل های مردم نهاد تبریز خواست  که نسبت به معرفی و ارائه شاخص های توسعه پایداری مرتبط با حوزه کاری خود در حوزه های فرهنگی، رسانه، محیط زیست، علمی، اقتصادی و اجتماعی در حیطه ماموریت و وظایف شهرداری اقدام نمایند و با در نظرگرفتن شرایط و امکانات میزان ارتقاء و راهکارهای رسیدن به این شاخص ها در طول پنج سال برنامه را مشخص نمایند تا بعد از بررسی کارشناسی موارد قابل اجرا در برنامه لحاظ شود .
رمضانی کاهش اتکای مدیریت شهری به درآمدهای مربوط به ساخت و سازها و توجه به درآمدهای پایدار را از جمله سیاست های کلان شهرداری تبریز در طول برنامه پنجساله شهرداری مطرح نمود و از کارشناسان شهری و تشکل های مردم نهاد خواست با طرح اهمیت مشارکت شهروندان در ایجاد درآمد پایدار، شهرداری را در این زمینه با تنویر افکار عمومی یاری نمایند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۴ تير ۱۳۹۵
تبریک به شهروندان تبریزی و تقدیر از شهردار تبریز