850 هکتار به شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی افزوده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر عامل شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران گفت: با توسعه 480 هکتاری شهرک سلیمی ،286 هزار هکتاری شهرک عالی نسب ،80 هکتار شهرک مصالح ساختمانی ،محدوده این شهرک ها به 1080 هزار ،486 ،180 هکتار افزایش خواهد یافت.

نیرومند افزود: 70هکتار در شهرک صنعتی سهند (تبریز4) برای صنایع دانش بنیان،دانش سلامت، و صنوف مزاحم و غیر آلاینده و 100 هکتار از فاز توسعه شهرک شهید سلیمی برای شهرک سنگ آذرشهر در نظر گرفته شده است.

وی کلنگ زنی فاز توسعه شهرک سلیمی،مصالح ساختمانی،اسکو و سنگ آذرشهر،ساختمان آتش نشانی بناب،آسفالت شهرک های بناب،اسپیران و سلیمی و تبریز 4 و توسعه شبکه تلفن ثابت و اینترنت شهرک شهید سلیمی را از طرح های اجرا شده در هفته دولت سالجاری برشمرد.

نیرومند افزایش ظرفیت برق به 20 مگاوات در شهرک سلیمی،ایجاد دو حلقه چاه با هزینه 20 میلیارد ریال و راه وردوی و دسترسی شهرک عالی نسب و شهرک سهند ،تصفیه خانه شهرک شهید سلیمی از نتایج تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرکهای صنعتی عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 383 واحد از 2212 واحد صنعتی غیر فعال هستند تصریح کرد برای حل مشکلات این واحد ها 3 هزار و 580 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 18 درصد پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه 41 درصد واحدهای صنعتی با بازده و کارایی کمتر از 50 درصد در حال فعالیت هستند ؛ کمبود نقدینگی،فقدان بازار فروش، را عمده دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی استان بیان کرد.

نیرومند با اشاره به حمایت از صنایع بومی هر منظقه ؛از ایجاد کنسرسیوم صادران جهت حمایت از آجیل و خشکبار و لوازم خانگی تبریز،کشمش و سبزه بناب و ملکان و حوله اسکو خبر داد.

مدیر عامل شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 92 درصد از 2048 واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی صنایع کوچک هستند گفت:توجه به صنایع کوچک می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

به گفته وی در 4 سال گذشته میزان برق تامین شده با 30 درصد افزایش به 339 مگاوات،میزان آب تامین شده با 60 درصد افزایش به 686 لیتر بر ثانیه،شهرک های دارای گاز با 48 درصد افزایش به 43 شهرک،فضای سبر با 14 درصد افزایش به 299 هکتار،تعداد واحدهای متصل به شبکه تصفیه خانه با98 درصد افزایش به هزار و 1932 واحد رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با اشاره به کمبود منابع آب برای مصارف صنعتی خاطر نشان کرد برای تامین آب مورد نیاز صنایع به وسیله تصفیه مجدد فاضلاب از آب به دست آماده استفاده می شود.

نیرومند با بیان اینکه 55 هزار و 600 نفر در 2203 واجد صنعتی شاغل هستند گفت:از 54 شهرک و ناحیه صنعتی موجود در استان در 46 شهرک امکان واگذاری زمین برای واحدهای صنعتی موجود است.

وی یادآور شد:در صورتی که واحدهای بدهکار تا پایان شهریور ماه بدهی خود را پرداخت کنند 90 درصد بدهیشان بخشوده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با تایکد بر راه اندازی سامانه اطلاعات جغرافیایی (gis) شهرک های و نواجی صنعتی گفت:افراد می توانند به این سامانه به صورت شفاف و برخط اطلاعات زمین های قابل واگذاری مطلع و در آینده از طریق همین سامانه خرید و فروش زمین های صنعتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره اهمیت حفظ محیطزیست تاکید کرد :قبل از ساخت و بهره برداری از واحدها و شهرک های صنعتی ملاحظات زیست محیطی آن در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.